טיפים לדינמיקה קבוצתית

בשלב הראשון מתבקשים המועמדים לערוך דיון בנושא מסוים. לאחר מכן מתבקשים המועמדים לקיים דיון בנושא ולהגיע להחלטה קבוצתית. כמה טיפים חשובים:

1. לדבר עם שאר המועמדים לפני שמתחילים, ללמוד כמה מהשמות שלהם, ולהשתמש בהם בדיון.

2. להיות נורא נחמד ופתוח לרעיונות של כולם, גם אם הרעיונות שלהם לא משהו. הרי המשימות שמקבלים בדינמיקה קבוצתית בין כה וכה אידיוטיות, והמטרה לא לבצע אותן על הצד הטוב ביותר (או לנצח את הקבוצה השנייה בתחרות בניית מגדל אייפל מקשיות), אלא לעבוד באינטראקציה טובה עם השאר.

3. בדרך כלל במהלך הדינמיקה הקבוצתית יש לבחור רעיון אחד תוך פרק זמן קצוב, מומלץ מאוד להיות זה שממליץ על הכנסת קריטריון קשיח כלשהו ולפיו לבחור. לדוגמא: יש את הסיפור על קבוצת אנשים שנשלחים להציל את האנושות בכוכב מרוחק וצריך לדון ולבחור מהקבוצה את האנשים הכי מתאימים, קריטריון שאפשר להציע- ניתן לבחור זוגות שיתאימו.

4. לא להיות זה שיושב בצד ושותק.
5. לא להיות זה שמחלק הוראות גם, כמובן.

6. להקשיב להצעות של אחרים, ומידי פעם לומר, "משה הציע כך וכך, מה דעתכם? אני תומך ברעיון שלו."

7. להגיע לפשרות.

8. לא לתאר את הלקוח באופן שלילי, אפילו לא בצחוק.

9. לא להשוויץ הרבה מאוד בידע הטכני. אני באתי בלי שום רקע טכני רישמי וקיבלו אותי, בעוד שהיו הרבה מועמדים עם תעודות ששלחו הביתה. אם הגעת לשלב הדינמיקה הקבוצתית, דהיינו שעברת את המבחנים הטכניים בכתב ממילא. אחד שהגדיש את הסאה אפילו סיפר מול כיתה שהוא האקר שחזר למוטב. הבוחנים נטלו עט פיילוט ועשו קו גדול מאוד על השם שלו.

10. לא לצעוק כדי להתגבר על הרעש, גם אם כולם מדברים ביחד בבת אחת וזה מעצבן. אתה עלול להיראות כמו זה שמחלק הוראות.

11. מעבר לתוכן הדברים, נבחנים המשתתפים גם על סגנון ותרבות הדיון שלהם. כדאי לשמור על "רוח חברית" ולא לקטוע מועמדים אחרים.

12. פעמים רבות תישאל בסיום המשימה ע"י הבוחנים "איך היה" תתבקש לחוות את דעתך על הדיון, האם הסכמת עם ההחלטות שהתקבלו וכד’. חשוב שתדע לנמק בצורה ברורה את בחירתך, גם אם לא הסכמת" זה בסדר" רק חשוב שתסביר כי למרות שלא הסכמת ברור לך שמדובר בקבוצה וצריכים להגיע להכרעה וכיוב’.

הוסף תגובה