יוגה וטאי צ'י – להקלת כאבי גב

כאב בגב התחתון, הכאב השני הנפוץ ביותר אחרי כאבי הראש, פוגע ב-%80 מאיתנו במהלך ימי חיינו, גורם להיעדריות רבות וממושכות ממקום העבודה, אחראי לזרם קבוע של ביקורים אצל רופא המשפחה וממשיך להיות בעיה יקרה וקשה להתמודדות באמצעות הטיפולים הרפואיים והניתוחיים הקונבציונליים.
פעילות גופנית עוזרת להקלה על הכאבים ומניעתם:


 
המשיכו לנוע
אף שההמלצה לטיפול בכאבי-גב היא מנוחה במיטה, מחקרים עדכניים מראים כי תנועה היא המפתח למניעת הפיכתה של טראומה, לכאב גב כרוני. נסו לשמור על תנועתיות בגבולות שהכאב מאפשר לכם.
 
נסו תרגילים עדינים, כגון טאי צ'י
במחקר נמצא כי שישה שבועות של תרגול טאי צ'י הפחיתו באופן מובהק סטטיסטית את עוצמת הכאב אשר חוו נבדקים עם כאב כרוני של הגב התחתון, לעומת נבדקים אשר קיבלו טיפול שגרתי. הכאב פחת במיוחד במהלך השבוע האחרון. בטאי צ'י 20 תנועות בלבד אותן ניתן ללמוד משך שמונה שבועות. גם יוגה ושיטת אלכסנדר עשויות להועיל.


באדיבות סולגאר



 

תודה! כבר אהבת את זה.