שינוי בתזונה ובאורח החיים, יעזרו לכם לשמור על לב בריא

מחלות כלי-הדם של הלב (מחלות קרדיו-וסקולריות), הינן גורם התמותה העיקרי בחברה המערבית. כ- 40% מן האוכלוסייה ילקו במחלות אלה ובעיקר בטרשת העורקים.
אמצעים רבים ננקטו כדי למנוע, לדחות או לרפא מחלות אלה, רובם בהצלחה מועטה ביותר. בתחילת המאה העשרים לא סבלו, למעשה, אנשים ממחלות העורק הכלילי אך עד לאמצע המאה, הפכה מחלה זו לרוצח מספר אחד במערב.
 
עם גורמי הסיכון למחלות-לב נמנים: גיל, מין (בעיקר גברים) תזונה לקויה, תורשה, חוסר בפעילות גופנית, עישון, כולסטרול מחומצן, יתר לחץ-דם, עודף משקל, סטרס וסוכרת.
 
להלן מספר טיפים לשינוי התזונה ואורח החיים, אשר יעזרו לכם לשמור על לב בריא:
 
אל תעשנו. העישון מפחית את רמות ויטמין B-6 בגוף ומצר את כלי הדם.
 
הפחיתו את צריכת החלבונים, במיוחד חלבונים מן החי.כמות רבה מדי של מתיונין שמקורו בחלבונים, במיוחד חלבונים מן החי, גורמת להיווצרות רמות גבוהות מדי של המטבוליט הרעיל הומוציסטאין, אלא אם נטלתם מינונים מספיקים של ויטמיני B-6, B-12 וחומצה פולית.
 
קצצו בצריכת הסוכר. צריכת סוכר מופרזת גורמת למעמסה כבדה על רמות הכרומיום בגופכם.
 
בצעו פעילות גופנית באופן סדיר.
 
איכלו כמות רבה של פירות וירקות טריים, רצוי אורגניים.
 
הגבילו את צריכת האוקסי-כולסטרול (כולסטרול מחומצן). הימנעו במידת האפשר ממזונות המכילים חלמון מיובש, אבקת חלב מיובשת ומזון מטוגן בשמן רותח.
 
הימנעו מצריכת מזון המכיל חומצות טרנס-שומניות, כגון מרגרינה.
 
בידקו את רמות המגנזיום והכרומיום בגופכם באמצעות בדיקות זיעה ובדיקות דם.
 
השלימו חסרים במידת הצורך. – אם עברתם את גיל שלושים טלו מדי יום לפחות טבלית אחת של  Bקומפלקס.
 
הוסיפו ויטמין. E   מחקרים אפידמיולוגיים אשר נערכו באחרונה, קבעו כי נטילת ויטמין E במינון של IU 800 (יחב"ל-יחידות בינלאומיות) ליום מפחיתה ב70% את הסיכון להיווצרות קריש בעורק הכלילי בקרב חולים הסובלים מאנגינה.
ויטמין E הינו ויטמין רב-עוצמה, מסיס בשומן ונוגד-חמצון חזק, העשוי לפעול על-ידי שינוי התגובה של הכולסטרול ה"רע" – LDL עם חמצן ובכך למנוע יצירת אוקסי-כולסטרול.
 
 טלו נוגדי-חמצון כגון ויטמיני A ו-C ומינרל הקורט סלניום, האמורים לעזור לפעול נגד האוקסי-כולסטרול.


באדיבות סולגאר

תודה! כבר אהבת את זה.