פעילות גופנית עקבית משפרת את הזיכרון ואת ההרגשה האישית

מצבי לחץ או סטרס (Stress) הפכו לחלק משגרת חיינו.

הסיבות רבות: לחצים בעבודה, הקושי שבשילוב קריירה וחיי משפחה, קשיים פיננסיים, המצב הבטחוני בו אנו חיים, סביבת חיים מזוהמת, תזונה לקויה ועוד.
 
סטרס (דחק) מתמשך גורם לפגיעה בתפקודן של מערכות שונות בגוף ולשורה של תגובות ברמה הפיזיולוגית והנפשית ומשפיע בצורות רבות על האדם ועלול אף לפגוע במספר מישורים בו זמנית, למשל: פגיעה בתפקוד מערכת החיסון וכתוצאה מכך דלקות, זיהומים ומחלות שונות, נשירת שיער, עייפות, מצבי חרדה, חוסר
ריכוז, ירידה ביכולת לקבלת החלטות באופן בהיר ועוד.
מצבי סטרס הם אמנם עובדה נתונה, אולם את תוצאותיהם ניתן למנוע ע"י ביצוע פעילות גופנית קבועה וטכניקות הרפיה שונות. 


 
טכניקות הרפייה –  טכניקות הרפיה כמדיטציה ויוגה מקנות למבצע אותן מיומנויות וכלים להתמודדות עם סטרס. גם טיפול בשיטות כביו-פידבק, ופסיכותרפיה הינו אמצעי חשוב להפגת מתחים ולפיתוח שליטה עצמית ושיווי משקל גופני ונפשי.
 
פעילות גופנית – חשיבות מיוחדת יש לביצוע פעילות גופנית באופן קבוע. מחקרים מראים כי פעילות גופנית וסטרס מפרישים אותם הורמונים הקרויים קטכולאמינים.
קטכולאמינים משפיעים על קצב פעולת הלב, כלי הדם ופעילות המוח. נמצא כי פעילות גופנית מסייעת לדלדול מאגריהם ולניטרולם.
 
מחקרים מוכיחים כי פעילות גופנית מתונה ועיקבית, משפרת את הזיכרון, משפרת את ההרגשה האישית ומפחיתה באופן ניכר רמות חרדה, מתח ודיכאון. היא משפרת את ההופעה החיצונית, מעלה את ההערכה העצמית ומשפרת את הביטחון העצמי. על-מנת להפחית מצבי סטרס ואת תופעות הלוואי המתלוות אליהם מומלץ לבצע פעילות גופנית לפחות פעמיים בשבוע, כגון: שחיה או טניס. פעילות מומלצת נוספת למי שרוצה לצאת מן הבית, היא הליכה מהירה, בנעליים מתאימות, ליד הים או בשדרה המוסדרת להליכה.


באדיבות סולגאר

הוסף תגובה