ויטמין C מגביר ומשפר את ספיגת הברזל בדם

הברזל נמצא במזונות בשתי צורות: ברזל אורגני וברזל אנ-אורגני. הברזל האורגני קיים רק בבשר, בעוף ובדגים. לעומתו, הברזל האנ-אורגני נמצא במגוון רחב של מזונות.
%15 עד %35 מן הברזל האורגני נספג במערכת הקיבה והמעיים מן החי ומן הצומח אל זרם הדם. ספיגתו של הברזל האנ-אורגני איטית יותר (%2 עד %20 ממנו נספג), ומושפעת מנוכחותם של רכיבי מזון אחרים בארוחה.


רכיבים אחדים כגון חומצות אורגניות וויטמין C מגבירים ומשפרים את ספיגת הברזל האנ-אורגני. רכיבים אחרים כגון: פיטטים (Phytates) המצויים בגרעיני חיטה מלאה


וטנינים (Tannins) שבתה מעכבים אותה.


באדיבות סולגאר

תודה! כבר אהבת את זה.