משקל גוף תקין ועיסוק קבוע בפעילות גופנית עוזרים לשמור על לחץ דם נורמלי

האם מתח נפשי גורם לך לקפיצות חדות בלחץ הדם? אם כך הוא הדבר, כדאי מאוד שתתחיל לפתח את המסה השרירית שלך. אחד מכל שלושה אנשים בארה"ב סובל מערכי לחץ דם גבוהים מדי. מרבית האנשים אפילו לא מודעים לכך. יתר לחץ דם, או בשמו האחר "הרוצח השקט" – מהווה גורם סיכון עיקרי בהתפתחותן של מחלות לב, שבץ מוחי, כשל לבבי ומחלת כליות.


נמצא שאנשים בעלי מסת שריר גדולה יותר הצליחו לווסת את ערכי לחץ הדם טוב יותר בהשוואה לאנשים בעלי מסה שרירית נמוכה. מי שאחראית לתהליך היא רקמת השריר שעוזרת לווסת את רמתו של הנתרן בדם – מינרל חיוני שקשור בוויסות לחץ הדם.


לכן, הקפד על משקל גוף תקין ועל עיסוק קבוע בפעילות גופנית. הפעילות הגופנית שלך צריכה לכלול: אימוני סבולת אירובית, אימוני כוח ואימוני גמישות. אימוני הכוח צריכים להתבצע במשך 20 דקות לפחות 3 פעמים בשבוע.



באדיבות טובי פולק, מכון וינגייט – חיים של איכות

תודה! כבר אהבת את זה.