השינה עוזרת לארגן מחדש את המידע בטרם הוא נאגר אצלנו בזיכרון

יש לכם בעיה שאינכם מצליחים לפתור? נסו לישון על זה במשך הלילה.


מסתבר שמוחנו עוסק בבעיות בלתי פתירות גם אחרי שהלכנו לישון. במחקר שנערך באחרונה ניתנה למשתתפי קבוצת המחקר האפשרות לישון במשך 8 שעות לאחר שהציגו בפניהם בעיה כלשהי.


לעומתה, הוצגה אותה הבעיה לקבוצה אחרת שנאלצה להתמודד אתה מבלי ללכת לישון.


נמצא שבקרב הקבוצה שזכתה לשעות השינה בטרם נדרש ממנה לפתור את הבעיה, היו אחוזי ההצלחה גבוהים פי שלושה בהשוואה לקבוצה השנייה. נמצא שהשינה עוזרת לארגן מחדש את המידע בטרם הוא נאגר אצלנו בזיכרון. החוקרים משערים שהארגון מחדש של המידע בזמן השינה העמוקה מפתח את היצירתיות.


אז מה כדאי? הקפידו על 6-8 שעות שינה מדי לילה. שינה מספקת ואיכותית תאפשר לכם לתפקד טוב יותר במהלך היום.


מקורות מדעיים ברשת


Wagner, U., Gais, S., Haider, H., Verleger, R., & Born, J. (2004). Sleep inspires insight. Nature, 427(6972), 352-355


באדיבות טובי פולק,מכון וינגייט – חיים של איכות

תודה! כבר אהבת את זה.