חימום ומתיחות לפני ואחרי האימון, חשוב מאוד כדי להימנע מפציעות

חימום ומתיחות בתחילץ האימון
חימום הוא בעצם שילוב של העלאת טמפרטורת הגוף והנעת המפרקים למצב שבו התהליכים והמערכות שקשורים במאמץ גופני, פועלים באופן יעיל וטוב יותר. התחילו את האימון בחימום קצר של כ-10 דקות, שמכין את הגוף למעבר מחוסר פעילות, לפעילות גבוהה. ב-5 הדקות הראשונות המטרה היא להעלות את החום של הגוף מעט מעל הטמפרטורה הנורמלית.
שחרור ומתיחות בסוף האימון
בסוף האימון, בעוד רקמות הגוף עדיין חמות והשרירים אינם נוקשים, המתיחות בטוחות ואפקטיביות יותר. ככל שמשך ועוצמת המתיחה גדלים (עד טווח מסוים, כמובן) השינוי שתעבור הרקמה הנמתחת יהיה קבוע יותר. סוג המתיחות המומלץ בשלב זה הן פאסיביות, המתבצעות תוך שחרור וללא תנועה.
תודה! כבר אהבת את זה.