כיצד נבחר מטפל אלטרנטיבי ?

התייחסות לשיטה הטיפולית – על מה מבוססת השיטה. למזלנו, בעידן האינטרנט, המידע הוא מאוד נגיש עבורנו וכולנו יכולים לקרוא ולהחכים.האם אתם מבינים את השיטה הטיפולית של המטפל? האם היא מתאימה לכם?

השכלה להכשרה – ישנה אפשרות לצפייה בתעודות המטפל בכרטיס האישי שלו,ואם הוא לא השתמש באפשרות הזאת – אל תהססו לשאול היכן למד, מהי בדיוק ההכשרה שלו. אם יש לכם צורך בקשו לראות תעודות.

הציפיות – עוד לפני הפגישה הראשונה עם המטפל הפוטנציאלי שבו עם עצמכם וחשבו. שאלו את עצמכם מדוע אתם הולכים לטיפול, מדוע עכשיו?

אפשר שנקבל מעצמנו תשובות בהירות וברורות כשנשאל את השאלה, ואפשר שלא. לפעמים, כשאנחנו במצוקה רגשית, נראים כל הדברים כמו בליל אחד סבוך של רגשות ומחשבות וקשה לנו להפריד. במקרה זה תפקידו של המטפל לעזור לכם, וחשוב שיעשה זאת בפגישה הראשונה שלכם.

לשאול שאלות – שימו לב אם התשובות הניתנות לכם מספקות. האם הן שלמות, לא מתגוננות, האם הן משביעות את רצונכם? שימו לב אם אתם מרגישים נוח מספיק כדי לשאול עוד, האם האדם מולכם עומד על המשמר, או שאתם מרגישים שהוא פתוח איתכם, וכנה.

עכשיו, אחרי שאספתם את כל הידע התיאורטי על המטפל שלכם, על השיטה שלו וההשכלה שלו, דברים חשובים ללא ספק, אפשר להתמקד בדברים החשובים יותר. במה שמהותי באמת. אל לכם לבחור מטפל רק לפי התעודות היוקרתיות שתלויות על הקיר בקליניקה שלו, בין אם הוא בוגר מכללה ,דוקטור או אפילו פרופסור מכובד. הצלחה באוניברסיטה אינה ערובה ליכולת טיפולית. רגישות, למשל, אי אפשר ללמד באוניברסיטה, גם לא אמפטיה או יכולת הכלה של רגשות חזקים.

הוסף תגובה