המלצות לתזונה בהריון

  • אסור לעשות דיאטת הרזיה בהריון !
  • למרות שרופאים טוענים שלשתות מעט ולעשן עד שלוש סיגריות ביום בהריון זה בסדר, עדיין ההמלצה היא להימנע מכך לחלוטין מאחר ואלכוהול ועישון עלולים לגרום למומים בעובר ו/או להגדיל את הסיכויים להפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות בשלב מאוחר יותר אצל הילד.
  • ארוחות קטנות ומרובות המפוזרות לאורך היום.
  • תזונה פשוטה ככל האפשר, לא מורכבת מידי מכמה דברים יחד.
  • להקפיד על שתיית מים מספקת.
  • הרבה ירקות בכל הצורות: טריים, מבושלים, מוקפצים, מאודים. מומלץ ירקות שורש.
  • פירות, כולל מיצים טריים ורצוי מדוללים עם מים כדי למנוע עומס סוכרים בדם.
  • דגנים מלאים
  • קיטניות – אם קיימת בעיית גזים, גשי לנטורופת להתאמת תפריט אישי וספציפי.
  • דגים – דגים ממים עמוקים
  • ביצים –  אורגניות ולא על בסיס יומיומי
  • אגוזים, שקדים, תמרים, דבלים, זרעים (כגון: חמניות, דלעת, פשתה)
  • להמנע ממוצרי חלב.
  • להימנע עד כמה שאפשר ממלח, רוטב סויה, מזון משומר ומעובד, חומרי טעם וריח, מזונות עם צבעי מאכל, מוצרים דיאטטיים המכילים סכרין וממתיקים מלאכותיים, סוכר פשוט, ממתקים, שוקולד, קפה, בשר אדום, מזון מטוגן, שמן.
  • להימנע מתה מרווה לאורך כל ההריון ומתה מנטה / נענע להמנע בעיקר בטרימסטר הראשון. תה מצמח השיבא אף הוא אינו מומלץ בהריון.
  • עשב חיטה / שעורה – דבר נפלא, חשוב, עשיר בויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, אנזימים. רצוי לעשות בו שימוש לאחר היוועצות עם נטורופת מאחר והוא בעל "איכות מקררת" ועלול שלא להתאים לכל אחת. למי שנוטה לסבול מלחץ דם נמוך, חולשה על רקע של חוסר וכדומה כדאי להתייעץ.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.