כאבי גב

הגב התחתון נושא את עיקר משקל הגוף וכתוצאה מכך הוא מועד לכאבים הנגרמים מפציעה או סיבות אחרות. מעל ל-80% מהמבוגרים חווים לפחות פעם אחת בחייהם כאב גב תחתון ולמעלה ממחציתם חווים כאבי גב חוזרים ונשנים.


קשה להצביע במדויק על המקור לכאבי גב תחתון, אך טונוס שרירי חלש, בעיות פרקים, שרירים קרועים או גידים פגועים הם הסיבות השכיחות להופעת הבעיה. גם פריצת דיסק או בלט של דיסק עלולים לגרום לכאבי גב תחתון. עמידה או ישיבה לפרקי זמן ארוכים, עקבים גבוהים, השמנת יתר והרמת משאות כבדים בדרך שגויה, הם גורמים נוספים להתפתחות או להתגברות כאבי גב תחתון.כמחצית מן הנשים בהריון סובלות מכאבי גב תחתון. גם נהיגה ממושכת עלולה לגרום לפריצת דיסק ולכאבי גב תחתון.


אנשים רבים נרפאים מכאבי גב תחתון ללא כל טיפול. תהליך ההחלמה עשוי לארוך בין שלושה לארבעה שבועות.


כאבי גב תחתון חוזרים ונשנים הם תופעה נפוצה ואופיינית לאנשים רבים. למרות שכאבי גב תחתון הם רק לעיתים נדירות מסכני חיים, חשוב לבקר אצל הרופא, בעיקר במקרה של בעיה חוזרת ונשנית (כרונית) כדי לוודא שמקור הכאב אינו תוצאה של בעיה קשה אחרת, כגון: סרטן בעמוד השדרה, זיהום או שבר, אוסטיאו-ארטריטיס, או כאב שמקורו מאברים פנימיים כמו הכליות.


השלמות תזונתיות – גלוקוזאמין, כונדרואטין, קומפלקס ויטמין B.


צמחי מרפא – פלפל אדום, שמן אקליפטוס, גינגר, מנטה, כורכום.


תרופות הומיאופטיות – אסקולוס, ארניקה, בריאוניה, קלקרה קרבוניקה, סימיסיפוגה, דולקמרה, איגנטיה, קלי קרבוניקום, נטרום מוריאטיקום, נוקס ומיקה, רוס טוקסיקודנדרון, רוטה גרבאולנס, סולפור.


לכתבה המלאה


באדיבות אתר Take-Care, בעיות בריאות ופתרונות בריאות


 


 

הוסף תגובה