מי בוגד יותר

ההבדלים בין נשים וגברים באשר לבגידות בנישואין, קטנים ממה שנהוג לחשוב, אולם ההתייחסות התרבותית לבגידות הללו- הינה שונה. בדרך כלל נוטים לחשוב על בגידות שלגברים כסיפוק של צורך מיני, ואילו בגידה של נשים נתפסת כסיפוק של צורך רגשי.

אולם, גברים רבים רואים בקשר שמחוץ לנישואים דווקא מילוי צורך רגשי, על ידי קבלת אהדה והערכה, תחושת היותם צעירים ועדיין "רווקים". מאידך, נשים עלולות לבגוד על רקע חוסר סיפוק מיני בנישואים ותחושה שהבעל כבר לא מתייחס אליהן כאל אובייקט של תשוקה. מול המאהב, הן חשות מושכות ומיניות כפי שהיו בעבר. נשים עשויות לבגוד גם ממניע של נקמה על בגידה קודמת של הבעל,  או על רקע חסך רגשי, כשהבעל מנוכר, ואין תחושת חברות, שיתוף וקירבה בין בני הזוג. במקרה כזה- הרומן מספק תמיכה, עידוד ואוזן קשבת.
ההבדל העיקרי בין גברים ונשים, הוא בכך שחלק מהבגידות של גברים קשור לבגידה עם נשים המספקות שירותי מין הנקנים בכסף- תופעה שהינה נדירה יותר אצל נשים. מעבר לכך, כל גבר בוגד עם אישה- ולהיפך, כך שההבדלים בין גברים ונשים בשכיחות הבגידות- אינם כה חדים כפי שנהוג לחשוב.

באשר להבדלים בתגובה לגילוי הבגידה: נשים נוטות יותר להבליג, לספוג ולשתוק, לעיתים, מתוך תלות רגשית וכלכלית בבעל, דימוי עצמי נמוך וחוסר ביטחון, בושה, חששות מתגובות הסביבה, דאגה לילדים או מאהבה לבן הזוג.

הוסף תגובה