דגשים להפחתת הצלוליט

פעילות אירובית (לב ריאה) לפחות 3 פעמים בשבוע (עדיף 5 ) למשך 30-50 דקות בעצימות בינונית ( כ 65%- 70% מדופק מרבי). את הפעילות האירובית חשוב לשנות לעיתים תכופות בכדי לא ליצור מצב בו הגוף יסתגל לסוג האימון ( ניתן לעבור מאימוני הליכה לאימונים על קרוס לאימונים על סטפר, על אופנים וכד`).

תרגילי התנגדות (כוח). לאימוני התנגדות חשיבות מרובה הן בתוספת מסת שריר אשר עוזרת בשרפת שומן (וכפי שציינו למעלה פחות שומן = פחות צלוליט) והן בחיזוק השרירים ורקמות החיבור. גם בסוג אימון זה חשוב לשנות ולגוון לעיתים קרובות יחסית, כמובן על פי יכולות המתאמנים. ההמלצה לתדירות אימוני הכוח היא 3 פעמים בשבוע, יש לבחור משקלים אשר יאפשרו כ 12-15 חזרות לסט אחד, ולבצע 3 סטים לקבוצת שרירים. חשוב לציין את העובדה כי לא ניתן לבצע הורדת שומן נקודתית כלומר אין תרגילים ספציפיים להורדת שומן (לדוגמא כפיפות בטן לא יורידו את השומן בבטן, כשם שתרגילי ירך לא יורידו את השומן בירך) כמות השומן בגוף תפחת מסך כל הפעילות ומיצירת מאזן קלורי שלילי.

עיסוי עצים (אינטנסיבי) העשוי להגביר את זרימת הדם לאזור, מאחר וקשה לבצע עיסוי כזה לבד החלו לאחרונה להשתמש בגלילי סטירופון . גלילי הסטירופון מורכבים מחומר סינטטי (מהמשפחה של הקל-קר ומעט רכים יותר מן הקל-קר) ומשמשים למטרות שונות בפעילויות גופניות :שיפור שיווי משקל, גמישות ושחרור רקמות ( Myofascial-release ) ,לאחרונה נוסתה שיטה זו בניסיון להפחית את רקמת הצלוליט. בשיטה זו המתאמנים מבצעים בטכניקה מסוימת מסג` עצמי ע"י העברת משקל הגוף במנחים שונים (בהתאם לאזור עליו רוצים לעבוד) תוך כדי גלגול הגליל.

מאחר ושיטה זו חדשה יחסית (בהתייחס לצלוליט) אין מספיק נתונים לגבי % הצלחה, חלק מהמאמנים אשר ניסו זאת עם לקוחותיהם טוענים לשיפור וחלק מהמאמנים לא ראו הבדל. מאחר ואין סיכון בשיטה זו והערך המוסף לגמישות ולריכוך רקמות נוקשות רב הוא, שווה לדעתי לנסות שיטה זו. בכל מקרה אין לשיטה זו בלבד יכולת להורדת הצלוליט אלה בשילוב שאר הפעילויות המוזכרות.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.