מדידת חום בוקר ראשון יכולה לסייע לנשים, המעוניינות לזהות את מועד הביוץ באופן מדויק יותר

מדידת חום בוקר ראשון יכולה לסייע לנשים עם מחזור וסת לא סדיר או נשים המעונינות לזהות את מועד הביוץ באופן מדויק יותר. האישה צריכה מידי יום, מתחילת המחזור, למדוד את חום גופה מיד לאחר שהתעוררה, עוד בטרם קמה ממיטתה. צפוי כי לאחר הביוץ יעלה חום הגוף בכחצי מעלה. שיטה זו פשוטה וזולה, אך יעילותה מוגבלת מאחר והעליה בטמפרטורת הגוף מתרחשת בדרך כלל רק אחרי הביוץ, לעתים אפילו מספר ימים לאחר הביוץ. על מנת להשיג הריון אנו מנסים דווקא לזהות את הימים שקודמים לביוץ. בנוסף, אצל חלק לא מבוטל מהנשים, ובמיוחד אלו הסובלות מקושי להרות, לא מוצאים שום קשר בין מועד הביוץ לשינויים היומיומיים בחום הגוף. כך שעבור נשים רבות מדידת חום השחר גורמת יותר לטרדה מאשר לתועלת בזיהוי הימים בהם עליהן לקיים יחסים.

שיטה אחרת לקביעת מועד הביוץ הנה שימוש בערכה שנמכרת ללא מרשם בכל בתי המרקחת, ומכילה מקלונים לזיהוי בשתן של הורמון ה- LH, הגורם לביוץ. השימוש בערכה לזיהוי הביוץ דומה לערכות הביתיות לבדיקת הריון. בהתקרב מועד הביוץ המשוער על הנשים לבדוק כל יום את השתן בעזרת המקלונים. כאשר מופיע במקלון הקו שמסמן את הפרשת הורמון ההצהבה ניתן להניח שהביוץ יתרחש כעבור כ- 24 שעות (טווח של 16 עד 48 שעות). הערכות כרוכות בעלות לא מבוטלת, במיוחד במקרים בהם המחזור לא סדיר ומספר ימי הבדיקה עד לזיהוי הביוץ רב. נשים רבות גם לא מתלהבות מהצורך לאסוף מידי בוקר דגימת שתן.

ניתן לשלב בין השיטות, ולהסתייע ביומן לרישום השינויים בחום הגוף ולהיעזר בו זמנית בערכה לזיהוי הורמון ה-LH בשתן, על מנת לזהות באופן מדויק יותר את מועד הביוץ.

באדיבות ד"ר משה רויבורט, עדן – המרכז לרפואה אסתטית מתקדמת
 

הוסף תגובה