כדי לשמור על המשקל בחגים – אל תגיעו רעבים לסעודה


כמה טיפים לשמירה על המשקל בחג: 


1. לקבוע לפני הכניסה לחגים את המטרה: ירידה, הישארות באותו משקל – או עלייה. במהלך החג נסו לדבוק במטרה ולא לסטות ממנה.


2. בתקופת החגים מומלץ לשמור על המשקל הקיים.


3. לא להגיע רעבים לאירוע. לפני סעודה גדולה של חג לאכול משהו קל, כמו סלט ירקות או מרק ירקות, או ירק מבושל, או יוגורט או ביצה קשה.


4. מומלץ לאכול ירקות חיים מבושלים, או מרקי ירקות (ללא תוספת שמן) מיד בתחילת הארוחה או במהלכה. הירקות מקנים תחושת שובע וממלאים את הקיבה.


5. בסעודה, מומלץ לבחור במנה חלבונית אחת בלבד. לדוגמה, דג ממולא או צלי בקר, או עוף בצימוקים. בכל מקרה – לא את כל המנות.


6. מומלץ לבחור בסעודה רק את המזונות המיוחדים והחביבים עליכם. ותרו על מזונות שאתם נוהגים לאכול בימי החול.


7. אפשר לעזור למארחת בהגשה ובפינוי הכלים. כך תנועו יותר ותאכלו הרבה פחות.


8. גם בחגים לא לשכוח לשתות בכל בוקר חצי ליטר שתייה (2 כוסות). יש לשתות גם בין הארוחות. לעיתים צמא משדר לנו רעב. אם נשתה – נבחין בהבדל.


9. כשאתם מארחים – הביאו אתכם: סלט ירקות עסיסי, או ירק מאודה פיקנטי, או מרק ירקות מיוחד.


10. כאשר אתם מארחים בבית – יש להגיש את כל המזון בארוחות עצמן. בין הארוחות יש "לנקות" את השולחן ממזון, ולהגיש משקאות דיאטטיים בלבד. המנהג להגיש פיצוחים, עוגיות, משקאות מתוקים וכו', גורמים לנו להתפתות ולאכול מהם גם כשאנחנו שבעים.


11. בין הארוחות יש להרחיק מזון מטווח הראייה.


12. מומלץ למסור את הבונבוניירות שקיבלתם במתנה לשכנים הרזים…


13. בחגים מרבים באכילת מזונות מתוקים. השתדלו להסתפק בטעימות בלבד.


14. מומלץ מאוד לעסוק בפעילות גופנית (כגון הליכה). הפעילות מפיגה שעמום, משפרת את מצב הרוח ושורפת קלוריות מיותרות.


15. אכילה בחברותא גורמת לאכילת יתר ולחוסר בקרה. אכלו באופן מתוכנן, במחשבה תחילה ובזהירות!


מאת ענב ברגר – שמש


באדיבות מכון וינגייט – חיים של איכות

תודה! כבר אהבת את זה.