מים מפכפכים מהווים רקע נפלא ומרגיע בבית, במרפסת או בגינה

מים מפכפכים, זורמים וגולשים זוהי מוזיקה נפלאה, עדינה ומרגיעה, שיכולה להיות רקע נפלא בבית במרפסת או בגינה. מי לא היה רוצה לשבת עם ספר או עיתון ביד כשצלילים נעימים כאלה מציפים את אזניו? עם מאמץ לא רב תוכלו להקים לכם אלמנטים שונים של מים בתוך הבית או בחוץ.

גם תורת הפנג שואי שפרושה המילולי רוח ומים  – משתמשת הרבה בשילובים של מים על מנת ליצור סביבה טבעית והרמוניה ולחזק אזורים מסוימים סביבנו. הרוח והמים בתנועה מתמדת מניעים את הצ'י – שהוא הכוח המניע של החיים או אנרגית החיים.

איריס גלזמן ממשתלת וונדי אומרת שישנם אלמנטים קטנים של מים שניתן למקם אותם על שולחן בבית, יש להם משאבה קטנה והם בצורות שונות של קונכיה, סלעים, בריכות קטנטנות ועוד והם מעבירים את המים במעגל סגור כל מה שצריך זהו חיבור לחשמל והמים זורמים.

בגינה מגוון האפשרויות רחב יותר, ישנן אלמנטים סגורים שניתן לטמון אותם באדמה – מיכל המים הסגור עם משאבה ומכסה ובחוץ נשאר האלמנט הפיסולי שיכול להיות דמות, פסלים בצורות שונות, חיות או סתם מזרקה של מים שישתלבו בגינה ללא בריכה פתוחה ורק זרימת המים תהיה במעגל סגור בין אבנים או כל חומר שתבחרו לכיסוי.

ישנן כמובן אין סוף אפשרויות של בריכות פתוחות קטנות וגדולות שמגיעות גם ביחידות מוכנות, או בכל דרך שתבחרו לשלב אלמנט מזרים מים וכמובן שכאן ניתן להוסיף גם צמחי מים. קיים מבחר גדול של נופרים, נמפאות אירוסים וצמחי עלווה שונים ובודאי גם דגים שישמחו להצטרף.

אפשר להוסיף מסביב שילובים שונים של אבנים- מחיפויים קטנים ועדינים של חלוקי נחל ואבני בזלת ועד סלעים גדולים שיכולים להשתלב כמפלים או מקור בעבוע למים, כיד הדמיון הטובה. האבנים מופיעות בצבעים ובגדלים שונים.

צמחית הרקע כמובן חשובה ואפשר ליצור בעזרתה פינות קסומות שיתנו לנו תחושה של טבע אמיתי. בשל עצמת השמש הגבוהה בארצנו רצוי למקם את האלמנטים בפינות מוצלות מעט ובכך להימנע מהתפתחות אצות מואצת. שילוב נכון של אלמנטים וציוד זהו סוד ההצלחה וכך בהוצאה כספית לא גדולה באופן יחסי, אפשר ליצור פינה יפיפיה ששכשוך המים יביא לרוגע ושקט שאין להם תחליף.

באדיבות משתלות וונדי

הוסף תגובה