צרכו מזון בעל נפח גדול

"הטריק של המרזים הוא לא לאכול כמויות קטנות, אלא לצרוך מזון בעל נפח גדול שהערך הקלורי שלו נמוך", אומרת ברברה ג'. רולס פרופסור לתזונה ומחברת הספר Volumetric Diet.


הדרך הפשוטה לזה היא לחשוב בגדול. בחר מזונות שמורכבים ברובם מים או סיבים. לדוגמה: תמורת 100 קלוריות אפשר לאכול רבע ספל צימוקים או לחלופין שני ספלים ענבים. הוספת ירקות תכפיל את נפח צלחת הפסטה, בתוספת זעומה של קלוריות.


מרקים אף הם נחשבים למזונות גדולים, למרות שקלוריות נוזליות בדרך כלל אינן משביעות, הסיבה שמרקים כן משביעם יכולה להיות פסיכולוגית אבל זה עובד. הגוף מתייחס למרק כאל מזון משביע.


הבדל שמרק נותן הוא ממש מדהים: בניסוי אחד נתנו לקבוצת נשים לאכול 1 ו 1/3, ספלים של תבשיל עוף ואורז ו-3 כוסות מים לשתות, ולקבוצה שנייה הוספו המים לתבשיל והוא הפך להיות מרק בנפח 1/2 2 כוסות בשני המקרים הארוחה הכילה 270 קלוריות. לאחר מכן הורשו הנשים לאכול מזונת אחרים, הקבוצה שקיבלה את תבשיל העוף, צרכה 396 קלוריות לארוחה ואילו הקבוצה שקיבלה מרק הסתפקה ב- 289 קלוריות לארוחה. הגוף מסתבר אינו מחשיב את המים כאשר הם נצרכים כמשקה לעומת זאת כאשר מגדילים את נפח הארוחה במים (מרק) היא הופכת למשביעה יותר.


מאת טרה פרקר-פופ, כתבת מדור בריאות שהתפרסם בשבועון ה וול סטריט 


 


תודה אישית: מתוך כתבה ב"כאן נעים", העיתון הראשון של אמצע המדינה

הוסף תגובה