גורמים ביולוגיים לדיכאון אחרי לידה

לאחר הלידה מתרחשת צניחה מהירה ברמת הורמוני המין אסטרוגן ופרוגסטרון ו/או הורמוני בלוטת התריס, ועלייה בהורמון הקורטיזול המופרש במצבי סטרס.

צניחה של הורמוני בלוטת התריס יכולה לגרום לסימפטומים המזכירים דיכאון.

צניחה של רמות האסטרוגן עשויה להוביל לדיכאון מאחר והגוף מגיב לצניחה זו בשחרור חומר אנזימי המכונה MAO – מונו-אמין-אוקסידאז, אשר מפריע לתפקוד התקין של הורמונים החיוניים לאיזון המצב הנפשי. גם צניחת הפרוגסטרון עשויה להוביל לדיכאון.

השינוי ההורמונלי הדרסטי הזה, בהחלט מהווה את המצע להנחה בדבר הקשר ההורמונלי לדיכאון לאחר לידה.

ישנם צמחי מרפא נפלאים כגון האנג'ליקה הסינית, דיוסקוראה, שיח אברהם (ויטקס) ועוד אחרים, המסייעים להחזרת האיזון ההורמונלי. (לא מתאים לכל אחת, עשוי להזיק בשימוש לא נכון. יש להיוועץ עם נטורופת מוסמך)

חוסר בשעות שינה משפיעים באופן ישיר על הביולוגיה שלנו, על הכימיה במוח – כולל על רמות הסרוטונין האחראי, בין היתר, על מצב הרוח. ללא שעות שינה מספקות נוצרת עייפות, עצבנות, חוסר סבלנות, תשישות וקושי לטפל בתינוק ולקום כל הלילה להאכילו – אלו יכולים להוות גורם ודאי לדיכאון לאחר לידה. תוסיפו על זה את האחריות הכבדה שמתלווה עם הטיפול בתינוק.

הריון ו/או לידה קשים – יש נשים שלוקות בדיכאון לאחר לידה בגלל שההריון עצמו היה מאוד קשה, היו בו בעיות בריאות, הוא הכביד והעיק ולא עבר חלק, או שתהליך הלידה עצמה היה ארוך, מייגע, מתיש, קשה פיזית ונפשית.

הוסף תגובה