במגוון רחב של מאכלים לבחירה אוכלים יותר


רוב עושי הדיאטות חושבים, כי אכילת מזונות מגוונים הם המפתח להצלחת הדיאטה אבל הם טועים. לגוף יש ערכים שונים לסוגי אוכל שונים. המנגנון בגוף אבותינו הקדמונים פעל כך שניצל את החלבונים שהיו בנמצא ותמיד היה מקום לעוד, הגוף יצר מאגר בטחון למקרה שנכשלו בצייד ולא היה המזון בנמצא.
כך ישנם אנשים המסיימים ארוחה דשנה הכוללת בשרים רטבים תפוחי אדמה ועוד מצליחים למצוא מקום לעוגה לקינוח, המגוון העשיר מעודד את התיאבון.


למשתתפים בתכנית דיאטה המגוון הרחב מהווה בעיה, ככל שיש להם יותר אפשרויות בחירה כך הם יאכלו יותר, נבדק ונמצא, כי אנשים שלהם מגוון רחב של מאכלים לבחירה יאכלו בכ-60% יותר מאשר אנשים המוגש להם סוג אחד של מזון – בשורה רעה למרזים האוהבים אוכל המוגש במזנון.


הגב' קרופט טוענת, כי היא אוכלת לרוב את אותם הדברים בכל יום: ביצה ותחליפיה + טוסט לארוחת בוקר, דג טונה ירקות פירות ויוגורט לארוחת צהרים, 3 חתיכות דג או עוף וירקות לארוחת ערב. החדגוניות היא הרבה יותר קלה היא אומרת; "הדבר הקשה ביותר בשבילי הוא ללכת למסיבות קוקטייל במקום בו עומדים אנשים מסביב עם אוכל, כמעט בצורה בלתי אפשרית. אבל האוכלים אוכל חד גוני הולכים על חבל דק, אם מרגישים מוגבלים מדי הם הופכים למשועממים מהדיאטה, הם מחפשים אחרי הזדמנויות לגיוון בסופי שבוע או חופשות, אך הם חוזרים מהר מאוד לשגרה".


מאת טרה פרקר-פופ, כתבת מדור בריאות שהתפרסם בשבועון ה וול סטריט 


 תודה אישית: מתוך כתבה ב"כאן נעים", העיתון הראשון של אמצע המדינה

הוסף תגובה