טיפים לדיכאון אחרי לידה

לאחר שהכרת בכך שקיימת בעיה ושהיא בלתי נשלטת כפי שחשבת, דברי ושתפי קרובים אלייך, אל תשמרי בבטן.

המצב של דיכאון נובע, בין היתר, מבעיה פזיולוגית – מחוסר איזון כימי במוח, במערכת ההורמונלית ועוד, ולכן אין זה קשור לכך שאת חלשת אופי או משהו בסגנון – אין טעם בהלקאה והאשמה עצמית – זוהי הוצאת אנרגיה מיותרת לחלוטין. אינך אשמה בכך ואינך היחידה במצב הזה – נסי למצוא מישהי שחוותה את זה ותוכל לשתף אותך ולהקשיב לך ממקום יודע ומבין.

מיותר לציין שתקפידי לנוח ולישון כמה שיותר כדי לאגור כוחות ולהתחזק, בייחוד אם את זאת שקמה כל הלילה לתינוק. בקשי עזרה אם אינך מצליחה להרדם, עשי הכל כדי לוודא שתינוקך בידיים טובות ובטוחות, למדי לסמוך ולכי לישון בשקט ובראש נקי.
לעולם אל תתביישי לבקש ולהתארגן עם עזרה ובטח שלא לסרב לעזרה המוצעת לך מתוך התחשבות באחרים. כשמישהו מציע לך עזרה תעשי לו טוב בכך שלא תסרבי לה.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.