השגת איזון בחיים

אחד הדברים שחשוב לזכור הוא שאיזון מושג לאו דווקא ע"י חלוקה שווה בין דברים, אלא ע"י מציאת שיווי המשקל הנכון עבורי. אחד ירגיש מאוזן עם 10 שעות עבודה ביום, ואחר ירגיש מאוזן עם 7 שעות בלבד.  שיווי המשקל (המינונים השונים) אינדיווידואלי לכל אדם וכן הנושאים הממלאים אותו. יש מי שחייב ספורט על מנת לחוש באיזון ויש מי שלא.

כאשר מדברים על איזון לא ניתן שלא להזכיר את נושא הבחירה. ללא בחירה קשה מאוד להגיע לאיזון. לשאול את עצמי מהו האיזון הרצוי לי זהו הצעד הראשון בלבד, שלא ניתן בלעדיו אך הוא לבדו אינו מספיק. במצבים בהם האיזון הרצוי שונה מהמצב המצוי – חייבת להיות בחירה וזאת על מנת שיוכל להתחיל השינוי האמיתי לעבר האיזון הרצוי.

אז מה הם השלבים להשגת איזון בחיי?

1. שאל את עצמך – מהו איזון עבורי ?

* אילו דברים אני רוצה שיהיו בחיי על מנת שארגיש מאוזן.

* מהם המינונים הנכונים עבורי ליצירת שיווי משקל.

2. בנה לעצמך מערכת שעות (כמתואר לעיל) המייצגת שבוע מאוזן עבורך – זהו האיזון הרצוי.

3. עקוב ורשום – כיצד נראה שבוע בחייך כיום – זהו המצב המצוי.

4. רשום איזה שינוי אתה בוחר לעשות על מנת לצמצם את הפער בין המצוי לרצוי.

5. רשום מהו הצעד הבא שלך לצמצום פער זה ומתי תבצע אותו.

צעד זה שבחרת הוא הצעד הראשון עבורך בדרך להשגת חיים מאוזנים.

זכור כי מה שנכון ומאוזן לך היום, אינו בהכרח נכון לך גם מחר.
חשוב להיות עם יד על הדופק (ובעיקר על הלב) ומפעם לפעם לוודא שמה שקבעת לעצמך עדיין רלוונטי.

תודה! כבר אהבת את זה.