דרכים לשיפור השימוש בזמן

  1. להקפיד על שינה טובה בלילה. סדרים קבועים של שכיבה לישון והשכמה מגנים על מחזור השינה. לפני השינה התמקדו במחשבות חיוביות, הקשיבו למוסיקה, צפו בסרט עם מסר חיובי וכד.
  2. לשנות הרגלי אכילה ולאכול ארוחות קטנות לאורך היום במקום ארוחה אחת או שתיים כבדות ( רצוי משהו קטן כל 3 שעות)
  3. ליצור הפסקות יזומות במחזורים קבועים של שעה וחצי עד שעתיים– הכוונה להפסקות קצרות שיאפשרו לכם להחליף את “ערוץ העבודה” לערוץ אחר. אפשר לנהל שיחה קצרה עם חבר, להקשיב למוסיקה, לצאת החוצה לשאוף אויר וכד’. המשמעות המרכזית לגבי ניהול הלו”ז שלכם היא שלא תוכלו לקבוע יותר פגישות או ישיבות עבודה ללא הפסקה . תצטרכו לרווח את לוחות הזמנים שלכם באופן שיאפשרו לכם פסקי זמן. מחקרים מתחום הספורט הוכיחו את חיוניות ההפוגות הקצרות להצלחה בטניס והגולף למשל. כך גם לגבי ההפוגות ביום העבודה שלכם – אין זה בזבוז זמן זהו זמן להתאוששות ממוקדת.  הגדילה ועשתה עירית העיר בנקוק כשהנהיגה לפני שנים אחדות זמן מנוחה בשעות הצהריים. מידי יום יכולים העובדים לשכב לנוח ואפילו להירדם במשך שעה בצהריים. לטענתם אחרי שעת שינה בצהריים יש עליה באפקטיביות של העובדים והם שירותיים יותר לציבור .
  4. בשעות אחה”צ קיבעו לעצמיכם זמן של 20 דקות לפחות  לפעילות גופנית. זו יכולה להיות אפילו פעילות של הליכה. אחת מחברותי הטובות , רופאה במקצועה מעדיפה להשתמש בתחבורה ציבורית כשהיא עוברת מעבודתה בביה”ח לקליניקה הפרטית. בדרך זו היא משיגה זמן הליכה (אל האוטובוס וממנו)שמעניק לה אפשרות להפעיל את הגוף תוך שחרור מנטאלי ורגשי. חבר אחר שלי מנכ”ל של חברה גדולה עושה את דרכו על אופניים. ההליכה והרכיבה, מעניקה להם אפשרות לחשוב על דברים בצורה רחבה כאשר ההמיספרה השמאלית הפעילה לאורך היום בפעולות של חשיבה אנליטית לפרטים מפנה מקום לפעילות ההמיספרה הימנית ומאפשרת להם לראות את התמונה הגדולה ולהגיע לפריצות דרך יצירתיות בחשיבה

לכל אחד מאתנו יש ריטואלים שתומכים באפקטיביות שלו. התבוננו ביום שלכם ונסו לגלות את אלה שלכם

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.