כסף, כסף, כסף

כללי

יש להכין אומדן הוצאות בנוסף לטיסה ומלון: מזון, תחבורה ציבורית, חניונים, כייסות לכל סוגי האתרים שתבקר ( מוזיאונים, חופי רחצה, פארקים, ואתרים).

אמצעי תשלום
המחאות הנוסעים – השיטה הבטוחה ביותר לטיול ארוך .להמחאות האלו יש ביטוח כנגד איבוד וגניבה ( חובה לשמור את הקבלה והמספרים הסידורים – אחרת לא תקבל כספך חזרה). הסוג המומלץ של המחאות נוסעים הם של "תומאס קוק" ואותן ניתן להמיר למזומן בכל סוכנות או בנק. החתימה על הצ'קים חייבת להיות זהה לחתימה על הדרכון.

כרטיסי אשראי- לא בכל מקום ניתן לשלם. משמש בהרבה חברות כפיקדון למקרה של בעיות, וללא כרטיס אשראי לא תוכלו לבצע השכרות רכב, לינה ועוד.משמש כגיבוי במקרה והמקור של המזומן או המחאות הנוסעים נגמר. עקב עמלות גבוהות מומלץ להוציא סכומים גבוהים . · מזומן – לכסף מזומן אין ביטוח במידה וכספך יגנב/יאבד . אי לכך, מומלץ להחזיק כ-20% מההוצאות המשוערות ,במזומן.

מסעדות
התייעץ עם מקומיים היכן ללכת. בדר"כ כל המסעדות הזולות נמצאות כמה דקות הליכה מהמרכז והמלונות. · · בארוחת הבוקר המוגשת באירופה בדר"כ, הכוללת קפה ומאפה, המחיר של ארוחת בעמידה נע סביב ה-5 אירו, ואילו אותה ארוחה המוגשת סביב שולחן עולה סביב ה-15 אירו. · ניתן לחסוך כסף אם ארוחת הצהרים תהיה לארוחה העיקרית של היום – יש מדינות שארוחות הערב הן העיקריות. ישנן מסעדות המציעות ארוחות עסקיות המורכבת ממרק, סלט, מנה עיקרית, קינוח וכוס של יין או בירה וכל זה ב- 8 אירו בערך לסועד. אם האוכל כבד לכם בצהרים ניתן לקבל ארוחות צהרים של: יין, גבינות וגם פירות העונה. · בקש את התפריט הקבוע ההוא יהיה זול יותר מכל דבר אחר. בקש תמיד את היין המקומי. המחיר זול מהיינות מאזורים אחרים. בירה מחבית זולה מבירה מבקבוק. שתה מקנקני מים ( רק במקומות שמי הברז הם לשתייה) – זה בחינם. לשתיית קפה או בירה כדאי לשתות ליד הבר ולא לשולחן. פשוט זול יותר. בידוק אם בחשבונית ה"שרות" כלול בתשלום. אין צורך לשלם פעמיים.

בחנויות
מומלץ לקנות בחנויות המשתתפות בהחזר מע"מ. למידע נוסף ראה באתר: globalrefund. קח בחשבון תשלום מכס במוצר שמעל 200 דולר לאדם. אם אתה יודע מה אתה רוצה לקנות בח"ל, ברר כמה יעלה אותו מוצר בארץ ( יש לקחת בחשבון שמטבע חוץ עולה יותר). כדאי לברר היכן נמצאת חנות העודפים . בדרך כלל הן שוכנות בקצוות העיר. הקפידו לקהל חשבונית קניה. יש חברות בינלאומיות אשר מכבדות מוצרים שנקנו בחו"ל. אל תתבייש להתמקח על המחיר. אין משהו המצפה מכם את המחיר הראשוני שנדרש.

במוזיאונים
חברות באגודת הידידים של המוזיאון הלאומי למדע וטכנולוגיה מקנה הטבות רבות, בצד ההנאה הרבה מהביקור במוזיאון. • כניסה חינם ל 536 מוזיאונים ומרכזים למדע ברחבי העולם המופיעים ברשימה באתר ASTC.

דמי המנוי השנתיים: • מנוי משפחתי (כולל ילדים עד גיל 18) – 200 ש"ח, חידוש 180 ש"ח • מנוי ליחיד – 130 ש"ח, חידוש 120 ש"ח • מנוי לגמלאים, סטודנטים ונועד עד גיל 18 – 65 ש"ח ,חידוש 60 ש"ח • מנוי באגודת "פרחי מדע" ליחיד – 45 ש"ח, חידוש 40 ש"ח • מנוי באגודת "פרחי מדע" לבעלי מנוי משפחתי – 25 ש"ח, חידוש 20 ש"ח להרשמה התקשרו לטלפון: 04-8628111 שלוחה 253 לשלומית או הקליקו כאן לפניה בדואר אלקטרוני.

שוברי הנחה וכרטיסיות

estinationcoupons תקבל שוברי הנחה חינם למלונות, מסעדות ועוד. צריך רק להדפיס את השובר במדפסת הביתית וחוסכים לא מעט . · · בספרי טלפונים יש שוברי הנחה למסעדות. שווה לבדוק. · כשאתה מגיע לעיר, שבה תשהה יותר מיום, מומלץ ללכת ללשכת התיירות המקומיות ולברר על מבצעים ולרוב ולשאול אם יש ברשותם לתת שוברים הנחות בעיר. · לנצל כרטיסיות המיועדות למקומיים בלבד (למשך 24 שעות, כמה ימים, שבועי ואו חודשי). לתיירים המחיר כפול ולפעמים מושלש. לדוגמא: ratp. יש כרטיסיות המשלבות הנחות למוזיאונים, חנויות, נסיעות ( לפעמים בחינם) ועוד.לדוגמא באמסטרדם amsterdam ואו ברומא romacaputmundi. יש לזכור שיש הנחות משמעותיות לגיל הזהב. · לפני נסיעה לארה"ב, גש לאתר restaurant והזמן שוברי מתנה למסעדות במקומות בהן תעברו, הנחות שמגיעות עד 50% אחוז . ב- eBay( אתר המכירות באינטרנט) ישנה אפשרות לקנות את השוברים האלו בהנחה מעבר ל- 50%. כאן תמצא כל ההנחות לסטודנטים.

כללי מומלץ לטייל ברגל ובכך לחסוך בהוצאות נהיגה. יש ערים שהניווט קל מאד כמו למשל: ונציה, אמסטרדם, מדריד, וינה ועוד. · נסיעה בין הערים – הזול ביותר זה באוטובוסים. · נהגי מוניות נוהגים לגבות מחיר גבוה מתיירים. אי לכך, כדאי להזמין מונית מחברה ידועה.כמו כן, לא מומלץ להשתמש בשרותי מוניות של המלון. סתם יקר עד פי שלוש מהסטנדרטי. · כשאתה מגיע לעיר, שבה תשהה יותר מיום, מומלץ ללכת ללשכת התיירות המקומיות ולברר על מבצעים ולרוב ולשאול אם יש ברשותם לתת שוברים הנחות בעיר. · · בארה"ב המחירים הנקובים על המוצר הם ללא המע"מ. יש לקחת בחשבון נתון זה בזמן הקניות. יש לציין שהמע"מ בארה"ב שונה ממדינה למדינה. · אם יש לך כרטיס חבר של מלון השייך לרשת כדאי להצטרף לתוכנית הטיולים שלהם, לפעמים הם בחינם או במחיר מוזל. כמו כן, יש בונוסים, למשל, מחדרים משודרגים, ארוחות חינם , בידוק ביציאה מהיר ועוד. כל אלו ללא תוספת מחיר.

הוסף תגובה