כדי להוריד את הלחץ, התחילו ללמוד עוד לפני קורס הפסיכומטרי

אין ספק שהבחינה הפסיכומטרית מלחיצה את רוב התלמידים, ובצדק. אחרי שסיימת 12 שנות לימוד, נבחנת במשך שנתיים ויותר בבחינות בגרות בהיקף של למעלה מ-20 י"ל, צריך להתמודד בשלושה חודשי הכנה לבחינה שמשקלה יהיה לפחות שווה ערך לכל אותן י"ל יחד. שזה לא ילחיץ?!

הפתרון טמון בלימוד מוקדם לקורס ההכנה. ככל שתלמידה או תלמיד מקדימים את תחילת הלימוד, עוד לפני הקורס, הם מאפשרים לעצמם הכנה ארוכה יותר והרבה פחות מלחיצה.
מומלץ לתלמיד/ה בעת בירור הפרטים בבתי הספר השונים המכינים לבחינה הפסיכומטרית, לבדוק היכן וכיצד הוא יכול להיחשף לחומרי הלימוד עוד לפני התחלת הקורס. אם התלמיד יכול ללמוד את כל אוצר המלים הנדרש לבחינה הפסיכומטרית, כבר בשבועות שלפני פתיחת הקורס, לא רק את המילים בעברית, אלא גם את המילים באנגלית, מצבו בקורס יהיה שונה לגמרי.
לימוד מוקדם של אלפי המילים (!) הנדרשות לבחינה, מורידה מהתלמיד/ה עומס אדיר בקורס ומפנה אותו ללימוד ותרגול של הדברים האחרים אליהם הוא נחשף לראשונה במהלך הקורס.
המלצה חשובה נוספת היא הקדמת קריאת ספרים באנגלית. ברור, שלפני הקורס נוח יותר לקרוא, באשר זמננו בידנו. כדאי לתלמיד לבדוק בבתי הספר השונים על רשימת ספרים מומלצים לקריאה באנגלית, ע"פ המלצות תלמידים מהעבר, או המלצות מורים.
בקיצור, כמו תמיד, ירוויחו אלה שלא יחכו לתחילת הקורס, אלה שחושבים מוקדם יותר, פועלים מוקדם יותר ולא דוחים הכל לרגע האחרון….


באדיבות יואל גבע, לימודים לבגרות ופסיכומטרי

הוסף תגובה