איך בונים אמון ומשפרים אפקטיביות?

בספרו The speed of trust , מונה המחבר, קוביי, סדרה ארוכה של התנהגויות ליצירת אמון. בהשראת רשימה זו יצרתי רשימה של שישה מחוללי אמון מרכזיים. אם תקפידו בהם, תזכו במערכות יחסים של אמון תוכלו להתנהל ביעילות ואפקטיביות רבה יותר. בצד זה תזכו בסיפוק רב ממערכות יחסים שיעניקו לכם אנרגיה נוספת שתגביר את האפקטיביות שלכם.

יכולות- אנחנו נוטים לתת אמון באדם שאנו מכירים ביכולות הרלוונטיות שלו. פתחו את יכולותיכם, היו בלמידה ושכלול מתמיד בדקו שאלה שאתם עובדים איתם יודעים מהן היכולות שלכם, היכן נמצאים הכישרונות שלכם ומה הם יכולים לבקש מכם. צניעות היא תכונה נפלאה אולם אם יכולותיכם לא תהיינה גלויות – תתקשו לבנות אמון בנוגע ליכולת הביצוע שלכם. אל תתרברבו, דאגו להציג יכולות באמצעות עשיה ומתוך ענווה. מצד שני טפחו את האמון שלכם בזולת דאגו לחשוף והיו מודעים ליכולות של אלה שאתם עובדים איתם. כשאתם נותנים אמון באנשים סביבכם נחסך הרבה מזמנכם.

יושרה- עימדו במילה שלכם. סנכרנו בין הדברים שאתם חושבים, אומרים ועושים. קיימו הבטחות. כאשר תהיו ידועים בזכות העקביות שלכם בקשר בין כוונה,הצהרה וביצוע לא תתקשו לזכות באמון. התחילו לבחון את מערכות היחסים שלכם עם אחרים דרך משקפי האינטגריטי/ יושרה. צרו סביבכם מעגלים של אנשים בעלי אינטגריטי – ותוכלו לחסוך זמן רב ולייצר תהליכים יעילים.

אכפתיות- גלו אכפתיות ודאגה אמיתית לאחרים. כאשר אנשים משוכנעים בטהרת הכוונות שלכם, כאשר הם משוכנעים שגם טובתם ולא רק טובתכם שלכם עומדת לנגד עיניכם – הם יתנו בכם את אמונם. המפתח לכך הוא לנהל מערכות יחסים, ולמסגר מצבים על בסיס תפיסה של win- win situation .כאשר תתחילו לבחון את מטרותיכם ואת השגת האינטרסים שלכם מתוך זווית הראיה פילוסופית שאינכם יכולים לזכות אלא כאשר גם אחרים זוכים, תתחילו לראות אותם באמת ותפתחו (גם אם זה יקח זמן) הרגלים של אכפתיות מאחרים. הראו את האכפתיות שלכם- אך אל תזייפו אותה.

תוצאות – גם אם יש לכם יכולות ואתם מצטיינים ביושרה ואכפתיות , לא תוכלו לזכות באמון אם לא “תביאו את התוצאות”. היו מכוונים ליצירת תוצאות וליצירת ערך. התוצאות שלכם הן ההוכחה לביטוי היכולות שלכם. זוהי ההוצאה לפועל של מקדם האמון בכם. קחו אחריות על תוצאות. כאשר דברים אינם מצליחים הפגיעה באמון נמוכה כאשר אנשים לוקחים אחריות על התוצאות מודים בטעות ופועלים בקשר לכך.

לויאליות- הראו נאמנות לאלה שאתם עובדים איתם. פרגנו לאחרים, גם כשאינם נוכחים. הכירו בתרומה של אחרים, תנו את הקרדיט למי שמגיע ברוחב לב. העריכו וכבדו אנשים גם כשאינם נמצאים על מנת לדבר בשם עצמם. שמרו על פרטיות האינפורמציה שיש לכם אודות אחרים- אנשים שיחוו אתכם פועלים כך כלפי אלה שאינם נוכחים יסיקו שכך תפעלו גם לגביהם ויתנו בכם את אמונם.

נהלו תקשורת ישירה, בהירה ומקשיבה – תנו לאנשים להבין היטב מה הציפיות שלכם והיכן אתם עומדים, דברו ישירות אמרו את האמת , קראו לדברים בשמם אל תסתובבו סחור סחור ותסבכו את העלילה, השתמשו בשפה בהירה ומובנת. הקשיבו תחילה. אנשים נוטים לתת אמון כאשר הם יודעים שהצד השני באמת מקשיב להם ומבין את עמדתם. שימו לב- מיהם האנשים שמקשיבים לכם באמת?

הוסף תגובה