כדי להימנע משריר תפוס, חשוב להתחיל כל פעילות גופנית בחימום

חשוב להתחיל כל פעילות גופנית בביצוע חימום (הליכון חשמלי, ריצה במקום, מתיחות…)
אורך החימום חייב להיות 7-12 דקות. כך אנו מזרימים דם לשרירים ומכינים אותם למאמץ המתקרב.
לאחר החימום ובסיום האימון יש לבצע מתיחות (לא לוותר על מתיחות בסיום)


המתיחות מסייעות בסילוק חומרי הפסולת שנוצרו במהלך האימון והצטברו בשריר כגון חומצת חלב והארכת השרירים שהתכווצו. בכך נעזור לשריר עצמו להתאושש במהירות רבה יותר ונסייע בבנייתו של השריר.


 


לאחר ביצוע התרגילים , בין סט אחד לשני, יש למתוח את השריר עליו עובדים.


במתיחה יש להאריך את השריר, אין צורך בכאב, המטרה איננה פיתוח גמישות, אלא מתיחה טובה של השריר שעבד.


 


דורית ברנע, בעלת סטודיו ZAZA, מרכז לכושר ומחול לנשים וילדים


 

תודה! כבר אהבת את זה.