תרגיל בדמיון מודרך – חלק ב'

עכשיו אתה אומר שאתה הולך לספר לה מה הרושם שקיבלת. אל תגיד לה "זה מי שאת", אלא תגיד לה את המשתמע מתשובותיה ותזמין אותה לדיון על כך. האם זה נכון לגבייך? האם יש בדברים הללו משהו שנשמע לך מתאים? ככה תוכל להכיר אותה יותר ולפתח נושאים מפה ועד מחר לשיחה עליהם. רק לא להעליב ולא להיות נחרץ וקובע. לתת לה להגיב ולקחת את הדברים בהומור. זה לא פסיכולוגיה זה תרגיל לשבירת קרח. אתה רק מתחזה לפסיכולוג באותו רגע. כמובן לא לגלות מראש את המשמעות של הסמלים, אלא רק כשתסיים לענות על כולם.


ניתוח הסמלים בסיפור:


1. היער זה החיים שלך. עד כה החיים שלך היו: מהנים, מפחידים, קשים, קלים – הכל לפי מידת ההנאה שבה היא תיארה את היער. אם תיארה יער מואר ומלבלב קרוב לוודאי שהחיים שלה יפים וכיף לה "לפסוע בהם". אם תיארה יער חשוך עם חיות מפחידות – קרוב לוודאי שהיה לה לא פשוט עד כה בחיים ויש לה הרבה קשיים בהם. תשתדל להתמקד בחיובי ולא בצרות.


2. הדוב זה האויבים שלה בחיים. איך שתתאר את הדוב זה איך שתתאר את אויביה. איך שתגיב לדוב זה איך שתגיב למגע עם אויביה.


3. המכשול זה הקונפליקטים והקשיים שלה בחיים. אם מתארת מכשול איזוטרי כמו בול עץ עליו היא מדלגת – כנראה שאין לה קשים של ממש בחיים. אם מתארת תהום זה כבר כנראה קשיים קשים. איך שהיא מתמודדת עם המכשול בסיפור זה אסטרטגיית ההתמודדות שלה עם הקשיים בחיים (לעקוף אותם, לברוח מהם, למצוא דרך יצירתית לצלוח אותם וכו').


4. מקור המים זה חיי המין שלה. כאן לקחת את הדברים בהומור, קלילות ולא לגעת בזה אם הבחורה מסורתית מידי או ביישנית מידי. אם זה נהר זה פוטנציאל מיני נרחב. אם זה מפל יש דינאמיות ויש פעילות מינית. אם זה זרזיף מים – הסימבוליות ברורה – הבחורה "יבשה". מה שהיא עושה עם המים גם מסמל. אם היא רק טובלת יד היא ביישנית ולוקח לה זמן להיכנס למיטה. אם היא שוחה ושותה – היא פעילה מינית. אם היא רק צופה במים ולא עושה כלום – אולי תשקול שנית מלתת לה נשיקה בסוף הערב…


5. המפתח זה הילדות שלה. איך שתתאר את המפתח זה איך שתתאר את ילדותה. מה שתעשה עם המפתח זה מה שתעשה עם הערכים, הלקחים והחינוך מהילדות. אם לוקחת את המפתח עמה סימן שרואה בילדות דברים שהיו לה חשובים ושיעזרו לה בעתיד. אם משאירה מאחור – אולי רוצה לגדול ולשכוח את העבר.


6. הכד זו היא. איך שתתאר אותו זה איך שתתאר את עצמה. אם אומרת שהכד פשוט או מכוער סימן שכך רואה את עצמה. תוכן הכד (אם קיים) זה איך שרואה את הפנימיות של עצמה. האופי שלה. אם יש לה מה להציע או לא. מה עושה עימו – האם כיף לה "להיות עצמה".


7. המערה זה היחס שלה למוות. האם מפחדת ממוות. מה עושה כששומעת על מוות וכו'.


8. היציאה מהיער זה העתיד. איך רואה את העתיד, איפה תגור, מה הולכת לעשות.


כתב: אורי שפר

הוסף תגובה