אילו ירקות ופירות טובים לנו לעור

עלים ירוקים, אספרגוס, תרד ואבוקדו – אלו מכילים, בין היתר, ויטמין E שהוא אחד הויטמינים נוגדי החמצון הידועים והמוכרים ביותר בשימוש לעור נפלא, ושמירה על לחות העור.

 

הוא ידוע כמאריך את חיי התא, ושומר על הנעורים וטיפוח החן. ויטמין זה מצוי במזונות רבים, כולל באגוזים, אך גם בירקות עליים ירוקים.

 

ירקות כתומים – גזר, דלעת, בטטה, דלורית. אלו מכילים חומרי מוצא לויטמין A בשם קרטנואידים (הפיגמנט הכתום/צהוב כהה שבירקות הללו).

 

קיימים מעל 600 קרוטנואידים כאשר רק 30-50 יכולים להפוך לויטמין A (בטא קרוטן הוא הכי פעיל ונפוץ)

ויטמין A הוא אחד החומרים הטובים ביותר לשמירה על בריאות העור.

 

רובכם וודאי מכירים את התרופה "רואקוטן" (צר לי שאין לי דברים טובים לכתוב עליה) – המבוססת על ויטמין A ומיועדת לטיפול באקנה. כלומר, השפעתו של ויטמין A על העור היא דבר מבוסס מחקרית וידוע לכל (כן, אפילו לרופאים) ולכן, אכילת ירקות המכילים בטא קרוטן (שהופך בגוף לויטמין ( Aיועילו באופן יוצא מן הכלל לעור שלנו.

 

כמעט כל מי שעבר אצלי סדנת ניקוי רעלים שבה אנו מקפידים לאכול ירקות כתומים, דיווח על שיפור ניכר במראה העור, ועל הערות מהסביבה על כמה העור רך וחלק!!!

ירקות כתומים מנטרלים רדיקלים חופשיים, מצויינים לריפוי רקמות, חיזוק ממברנות של התאים, חלוקת תאים תקינה.

כשחסר ויטמין A בגוף זה יכול להתבטא גם כיובש בעור.

 

פירות הדר, קיווי, ירקות ירוקים, ברוקולי – אלו מכילים ויטמין C שהינו הכרחי ליצור הקולגן והגנה מפני נזקי קרינת השמש.

 

הקולגן נפגע מאוד מהרדיקליים החופשיים, וככל שהגיל מתקדם והקולגן נפגע העור נראה יותר רפוי ומקומט.

הרבה מאוד קרמים יכילו את הויטמין הזה בגלל היותו נוגד חמצון חשוב ומטפל בצלקות, כתמים וקמטים.

 

רימון – לאחרונה החלו לעשות שימוש ברימון במוצרי טיפוח לעור. הפיגמנט האדום של הרימון הינו נוגד חמצון רב עוצמה וככזה, יש לו תפקיד אדירבשיקום תאי עור, מניעת הזדקנות מוקדמת וקמטים, והגנה מפני הנזק של הרדיקליים החופשיים על העור


תודה! כבר אהבת את זה.