מתי מומלץ לוקחים תוספי מזון

ראשית אני מבדילה בין ויטמינים ומינרלים לתוספי מזון אחרים. ויטמינים ומינרלים קל יותר להשיג מהמזון לעומת תוספי מזון אחרים. ישנם מקרים מאוד מסוימים בהם אני בוחרת לעשות שימוש בויטמינים וגם אז ברוב המקרים אני עושה זאת לזמן מוגבל.

 

באוכלוסיה מבוגרת למשל, בעלת מגוון בעיות רפואיות אשר בעקבותיהן היא נוטלת תרופות, גם התרופות וגם הגיל עצמו באופן טבעי פוגעים ביכולת הספיגה של ויטמינים מהמזון, כל מקרה כזה נבדק לגופו ולא מטופל מיד בהעמסת ויטמינים. אם קיימים חסרים הנוצרים מחוסר ספיגה, הקו המנחה אותי אומר, שאם אין יכולת לספוג את הויטמינים מהמזון למה שיספגו מכדורים? אם אתם חושבים שהמינונים הגדולים שיש בכדור יבטיחו ספיגה לפחות חלקית, זה לא בהכרח נכון ולעיתים אף גורם לנזק. במקרים אלה אני פונה דווקא לטיפול וייעול הספיגה. אם גורם הבעיה הוא התרופות עצמן הגורמות לאיבוד הויטמינים מהגוף, יש מקום לשקול שינוי תזונתי ובמידת הצורך, בלבד, תוספת ויטמינים. היום קיימים מוצרים שאני מכנה אותם "מזון מרוכז" או "מולטיויטמין טבעי", מדובר בצמחים / מזונות המכילים כמות אדירה של ויטמינים ומינרלים באופן טבעי (למשל אצה כחולה – ירוקה, עשב שעורה ועוד) הנספגים בקלות ומכילים את כל מה שהגוף זקוק לו.

 

תתפלאו אך גם בהריון הגוף יודע להסתדר עם תזונה מכוונת ובריאה בלבד, בייחוד אם מכינים את הגוף לפני הכניסה להריון. תוספת כדורי ברזל אינה תמיד הכרחית ואני מתנגדת לה לפני שיודעים בכלל אם קיים חוסר. ישנן דרכים אחרות להעלות ברזל בגוף ללא נטילת כדור. אומנם, היום יש כדורי ברזל ללא תופעות לוואי של עצירות וכאבי בטן, אך עדיין יכולה להיות בעיית ספיגה. בנוסף, בדיקות דם יכולות להראות שערכי הברזל בדם עלו, אך האישה עדיין מרגישה לא טוב וזאת מאחר ובדיקות הדם לא משקפות לנו את מצב יוני הברזל שבתוך התאים – וזה מה שקובע בסופו של דבר את ההרגשה שלנו.

 

ישנם גורמים רבים לחסרים תזונתיים, למשל, הרגלי תזונה לקויים, דיאטות, צריכת מזון מתועש לאורך זמן אשר לא נכיל שום ערך תזונתי, מתח הגורם לדילול מאגרי ויטמינים בגוף, תרופות, עישון, אלכוהול ועוד. וכמובן גם כאן, ניתנת עדיפות לטיפול בהרגלי התזונה ואורח החיים של המטופל.

 

שימוש בתוספים יעשה כאשר המצב מצדיק זאת ונמצא לנכון שהגוף יכול להיעזר בהם כדי להפעיל את מערכת הריפוי הטבעית ולא יפתח בהם תלות.

נכון שכיום קשה יותר לדעת בוודאות מה נכנס אל פינו ואורח חיינו לא תמיד מאפשר לנו אכילה נכונה, בריאה ומאוזנת אך נטילה של גלולות או כמוסות של תוספי מזון אינה מהווה תחליף להרגלי אכילה נכונים ואורח חיים בריא.

 

אם אתם צרכני תוספי מזון ולא בהכרח מרגישים שזה מועיל לכם, אם אתם מעוניינים לבדוק מה באמת נחוץ לכם ומה לא, אם אתם חיים על ג'נק פוד, ארוחות היי-טק וסוגים שונים של מזון מהיר – צרו קשר ונבנה תוכנית טיפול שתמלא את צורכיכם ותתאים לכם באופן אישי.


הוסף תגובה