הילד שמן? אל תיקחו אותו לדיאטנית

אחד מכל חמישה ילדים בארץ סובל מהשמנת יתר. ההשמנה גורמת לפגיעה קשה בדימוי הגוף של הילד ומלווה בסיכון לפתח מחלות קשות כגון סוכרת, פגיעה בכבד, מחלות ריאה ומחלות שלד(פגיעות אורטופדיות). כל הדיאטות שנוסו עד היום על ילדים נכשלו ובגדול. הגישה הטיפולית המקובלת כיום בעולם, ושנמצאה מחקרית כבעלת הסיכוי הגדול ביותר להצליח במשימה- היא הפיכת ההורים לגורם המטפל בילד מבלי לערב את הילד בטיפול.


בבסיס השיטה עומדת העובדה שההורים הם שקובעים את תפריט הבית, הם עורכים קניות ומבשלים והם הגורם המחנך ונותן דוגמא אישית ( מודל חיקוי) לילדיהם, בכל הקשור לבחירת המזונות והרגלי האכילה שלהם.
כמו כן נמצא שדיאטות הרזיה והגבלת מזון, כמו גם הצמדת חותמת רשמית לכך שהילד שמן ע"י ההורים, יכולים לגרום יותר נזק נפשי ובסיס להתפתחות הפרעות אכילה בהמשך החיים ובכך להיות הרות אסון.
טיפול מתאים של ההורים במרכיבים כמו: הגבלת שעות צפייה של הילד בטלוויזיה, עידוד לפעילות גופנית ע"י פעילות משותפת הורים ילדים, יצירת מסגרת ארוחות מסודרת, קניית מזון בריא בלבד ובישול בריא, הם היחידים שיביאו לשינוי הדרגתי במשקל הילד.


חשוב: אין הכוונה לזלזל בדיאטניות, אלא להדגיש שהטפול אצל הדיאטנית צריך להיות רק אצל כאלו שהוכשרו לתת את ההדרכה המתאימה ורק להורים בלבד.
הטיפ לקוח ממאמר של עינת לב ארי, דיאטנית קלינית


באדיבות CrazyLine, יותר אשה מאי פעם

הוסף תגובה