חמישה צעדים קטנטנים לשיפור משמעותי באורח החיים ובבריאות שלכם

אנחנו תמיד מחפשים את המשהו האחד הגדול לעשות, המשהו האחד שיעשה את השינוי המשמעותי.
אבל למעשה, אנחנחו מפספסים את העובדה, ששינוי משמעותי בדרך כלל נעשה באמצעות הרבה, הרבה צעדים קטנים.

אז היום אנחנו נלמד על 5 צעדים פשוטים וקטנים שיהפכו את אורח החיים שלכם לבריא הרבה יותר:

1. הגברת פעילות גופנית – לא תמיד צריך להתאמן לאולימפיאדה. 30 דקות פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע, אפילו הליכה בפארק או בחוף הים, הם בהחלט מהלך שיצור עבורכם כושר גופני ותחושת חיוניות. מחקרים מראים שפעילות גופנית מתונה מספיקה על מנת להעלות את רמות הכולסטרול הטוב (HDL), הפחחת תסמיני PMS, ועל מנת ליצור מצב רוח טוב יותר. וכמובן – גם הרזייה.

2. אכילת איטית – מסתבר שתחושת השובע שאנחנו מרגישים אחרי ארוחה, כמעט ואיננה קשורה לכמות האוכל שאנו אוכלים, אלא בעיקר למשך הזמן שאכלנו. כלומר, אפילו אם תאכלו ארוחה קטנה, אך במשך זמן ארוך, עדיין תהיו שבעים. זו דרך מצויינת להימנע מקלוריות מיותרות, ובנוסף גם לעיכול נכון יותר של מזון ולמניעת תחושת העייפות אחרי ארוחה.

3. להוסיף ירקות לתזונה – ירקות עשירים בויטמינים, מינרלים סיבים תזונתיים, ועוד מגוון רחב של ערכים שחיוניים לגופנו. אורח החיים המערבי, גורם לנו לצרוך פחות ירקות מאשר בעבר, דבר הגורם למחסור של רכיבים רבים בגופנו. לכן, הקפידו על אכילה קבועה, מדי יום, של ירקות. רצוי לגוון בצבעים ולצרוך ירקות מ-5 צבעים שונים בכל יום.

4. להשקיע יותר זמן בדברים שאתם אוהבים – המרוץ אחר עבודה, משפחה ועיסוקים שונים, מונע מכם להשקיע זמן בדברים שאתם באמת אוהבים. וזה מחלחל לאורך זמן, ופוגע במצב הרוח ובחיוניות שלכם. לכן, השקיעו כל יום אפילו מעט זמן בדברים שגורמים לכם לנחת – בין אם זה קריאת ספר, משחק, ישיבה במסעדה, טיפול בריאותי וכו'. זו הרגשה מדהימה להרגיש שבכל יום את עושים משהו שאתם אוהבים.

5. חייכו יותר – מחקרים מראים שעצם ההפעלה של שרירי הפנים, חיוך וצחוק, גורמים לנו מיידית להרגיש טוב יותר. גם אם אתם ממש עצובים ברגע מסויים, תכריחו את עצמכם לחייך, ותראו איך מצב הרוח משתפר לטובה.

לא צריך לעשות דברים גדולים. השקיעו בקטן, כל שינוי וכל צעד שמפורט כאן (ויש עוד רבים אחרים) יביא לכם חיים טובים ובריאים יותר.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.