רושם ראשוני

רושם ראשוני חשוב מאוד. זה ידוע לכולם. ישנם כמה טיפים כדי לשפר את הרושם הראשוני שלכם מול אנשים בכלל ובדייטים בפרט:

1. שימו לב למה שאתם לובשים. צבע שחור אולי מרזה אבל יכול להביע מראה קודר. אני תמיד ממליץ בגד עם צבע מאשר שחור. זה מוסיף "צבע" לאופי שלכם. אם בחרתם ללבוש שחור, לפחות בדייט השני גוונו ותלבשו משהו עם צבע.
2. התאימו את הבגד לאירוע שאליו אתם הולכים. אם זה חוף הים לבושכם יהיה שונה ממסעדה. תברר מראש היכן הדייט הולך להיות ותתלבשו בהתאם. אם בית הקפה ליד הים ויש סיכוי שתעשו טיול בחוף – לא לבוא עם נעלי עקב או מכנס לבן. הזפת מלכלכת מאוד.
3. נמצא שחיוך מוסיף המון לרושם ראשוני חיובי. מחקרים מצאו שחיוך מאוזן, כלומר שהפה עולה באופן סימטרי משני הצדדים משדר כנות ואמינות בחיוך מאשר חיוך "עקום" בו צד אחד של הפה עולה יותר מהשני למעלה. כמו כן חיוך "אמין" הוא חיוך שעולה באיטיות ויורד באיטיות מהפנים ולא מהיר.
4. לחיצת יד או מגע כלשהו מאוד מומלץ. אם זה דייט ואתם בוחרים בנשיקה על הלחי למשל, תזכרו שיש איזו ציפייה שהמגע בסוף הדייט יהיה שווה ערך אם לא משודרג לנשיקה בתחילת הדייט. למשל נשיקה על הלחי וחיבוק או נשיקה ארוכה יותר או נשיקה על השפתיים.
5. עשו תרגיל: תבחרו חמישה אנשים (גברים ונשים) שמכירים אתכם: חברים, קולגות, בני משפחה. בקשו מהם שיאמרו לכם 5 תכונות חיוביות ו-5 שליליות שלכם. אל תסבירו להם תחילה מדוע אתם מבקשים זאת כדי שלא תכוונו אותם לתת תכונות הקשורות רק לעולם הדייטים או לקשרים בינאישיים שלכם. עם זאת, אם משהו שהם אומרים לא ברור לכם, בקשו שיסבירו. למעט הבהרות, אל תגיבו ואל תתווכחו עם האדם כי זה הרושם שלו ממכם. המטרה בתרגיל הזה לבחון איך אחרים קולטים אתכם והאם קיים פער בין מה שאתם רואים את עצמכם לבין איך שאחרים רואים אתכם.
6. חיזרו על התרגיל עם חמישה אנשים (גברים ונשים) שמכירים אתכם זמן קצר בלבד.


כותב: אורי שפר


 

הוסף תגובה