10 דברים שכדאי לדעת על הרימון

1.      משמעות השם האנגלי pomegranate היא "תפוח בעל זרעים רבים" ומקור השם נובע מלטינית.

 

2.      חצי רימון בינוני (100 גרם גרגרים) מספק 68 קלוריות ו-17 גרם סוכר ונחשב למנת פרי. אפשר לאכול מנה כזו מדי יום.  

 

3.      כמות כזו מכילה 7 אחוזים מכמות ויטמין C המומלצת, 6 אחוזים מכמות האשלגן הדרושה ו-2 אחוזים מכמות הברזל הנחוצה:בניגוד למה שמקובל בטעות לחשוב, הרימון אינו עשיר במיוחד בברזל.

 

4.      בשנים האחרונות נמצא כי הרימון מכיל שלל של פיטוכימיקלים אשר הופכים את הרימון לפריט חובה בתפריט היומי שלנו.

 

5.      נוגדי החימצון שברימון יכולים להפחית את מידת חימצון הכולסטרול ובכך למנוע את יצירת הרובד הטרשתי אשר סותם את כלי הדם וגורם למחלות לב ולשבץ.

 

6.      נוגדי החימצון שברימון גם מונעים מתאים להתרבות באופן בלתי מבוקר (כפי שקורה בתהליך סרטני), גורמים לתאים סרטניים "להתאבד" ועשויים למנוע התחלה של תהליכים סרטניים בזכות יכולתם נוגדת החימצון. מחקרים מהשנים האחרונות מתייחסים לסרטן הערמונית וסרטן השד.

 

7.      ייתכן מאד שלמיץ הרימונים יש תכונות אנטי-בקטריאליות. מחקרים מצאו שמיץ רימונים מעכב גדילה של חיידק מסויים. לא במקרה השתמשו ברימון ברפואה העממית כדי לטפל בזיהומים בחלל הפה והגרון וכנגד שילשולים…

 

8.      תמצית רימונים עשוייה להאט את אבדן הסחוס המתרחש במצב של דלקות פרקים. משערים שחומרים ברימון מעכבים אנזים הגורם לפירוק של הסחוס. התגלית עדיין נמצאת בשלב ראשוני, אך יתכן שנפתחת כאן תקווה עבור כל הסובלים מדלקות פרקים.

 

9.      מומלץ לא לבלוע את החלק הקשה של גרגרי הרימון, כיוון שהם עלולים לפצוע את הוושט או את המעיים, במיוחד אם אוכלים רימונים באופן קבוע.

 

10.  ניתן לשמור את הרימון עד שלושה חודשים ללא קירור ובמקרר – עד חמישה חודשים.

 

שנה טובה, ושנרבה מצוות כרימון!!!

 

טובה קראוזה, דיאטנית קלינית

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.