מאזן המים בגוף הוא קריטי לקיום הגוף

מאזן המים בגוף הוא קריטי לקיום הגוף. כל פעולות החיים מתרחשות בסביבה נוזלית ובטמפרטורה וחומציות קבועים. כל פגיעה, אפילו קלה, בכמות המים תביא לשיבושים במערכת חילוף החומרים ותהליכי החיים. רוב האנשים מסתובבים במצב התייבשות קל ותמידי, מצב שאחראי לשורה שלמה של בעיות כגון: כאבי ראש, עייפות, סחרחורות, ואפילו כאבי גב וברכיים.


את הנוזלים אנו מחזירים לגוף בעקר ע"י שתייה. המים הם המקור הטוב ביותר להחזרת הנוזלים הללו. מיצים ומשקאות מוגזים עשירים בסוכר ולעתים גם בצבעי מאכל וחומצות שונות. מוצרי חלב נחשבים למזון ולא מקור לשתיה (חלב איננו מים!!).


כדאי לשים לב למצבים הדורשים תשומת לב מיוחדת למאזן הנוזלים בגוף והם:


מזג אויר חם ויבש: הגוף נוטה לאבד נוזלים בקצב מהיר יותר. יש לשתות יותר ממה שרגילים


מצבי מחלה: כאשר חום הגוף עולה אנו מאבדים יותר נוזלים.


שלשולים: שלשולים גורמים לאיבוד נוזלים דרך מערכת העיכול.


תינוקות וקשישים. שתי אוכלוסיות הרגישות לאיבוד נוזלים והתייבשות. יש לוודא שתייה מספקת על ידם.


פעילות גופנית. בעת פעילות גופנית הגוף מאבד הרבה נוזלים בגלל תפקידם בקירור הגוף ומיתון עליית החום הפנימי שנוצר בשל עבודת השרירים. אספקת נוזלים צוננים לפני, במהלך ולאחר הפעילות הגופנית מאפשרת תפקוד טוב יותר בעת המאמץ ומכינה את הגוף לאימון הבא.


מה בין מי ברז ומים מינרלים? מי ברז שעברו בדיקה של משרד הבריאות ונמצאו ראויים לשתיה, אינם נופלים ממים מינרלים. חשוב להרתיחם לפני שמגישים אותם לתינוקות. משרד הבריאות יצא בהצהרה שאין עדיפות של מים מינרלים על פני מי ברז.


הטיפים ניתנו ע"י עינת לב ארי, דיאטנית קלינית וספורט


באדיבות CrazyLine, יותר אשה מאי פעם

תודה! כבר אהבת את זה.