תוכן איכותי ומחירים אטרקטיביים – הדרך לעשות כסף מאתר תוכן

שתי טעויות גדולות מאפיינות את קברניטי שוק האינטרנט בארץ ובעולם.


האחת – ישלמו לנו מליונים תמורת פרסום, גם אם יש לנו רייטינג ככה ככה.


הטעות השנייה – כולם יעמדו בתור וישלמו לנו על התוכן הנפלא שלנו.


כאדם שמלווה את ענף האינטרנט מפריצתו הגדולה, לפחות בארץ ועדיין מאמין גדול בכוחו ובקסמיו, אני מוכרח לזעוק "חבר'ה רדו מהעץ". מאות חברות הייטק קרסו. רובן פעלו בתחום האינטרנט תחת חזון שיהיה אקטואלי עוד כמה מאות שנים: תוכן שאף אחד לא צריך, פרסום ועזרי פרסום, אתרי מכרזים אין ספור ועוד כהנה וכהנה. מחלום הפרסום באינטרנט עושה רושם שאנשי המקצוע התפכחו והבאנר תפס את מקומו כמדיה נלווית ולא כמדיה מובילה ופה נקודת המפנה, הפרסום האינטרנטי בישראל נמצא במגמת עלייה מתמדת והעבודה שנעשית שם היא קראיטיבית וטובה. מחלום התוכן לצערי עדיין לא חלה התפכחות וכל דורשי התשלום על תוכן נמצאים במסלול התרסקות ידוע מראש. האינטרנט הוא בית "החינמים" ובו התרגלו הגולשים לקבל בחינם והכל – חדשות, תוכנות, משחקים, מאמרי תוכן וכן…גם סקס. בעלי אתרים שניסו לגבות תשלום עבור תוכן גרמו לגולשים לעבור לאתרים המתחרים או לאתרים דומים בחו"ל.


איך בכל זאת עושים כסף מאינטרנט ותוכן? קחו לדוגמא את AOL שהם ספקי הגישה למיטב ידיעתי הגדולים בארה"ב שכן גובים תשלום עבור תכנים, אך גם מספקים לכל המנויים גישה לאינטרנט והכל במחירים אטרקטיביים מאוד. התוצאה היא נוסחה מנצחת שמכניסה לא מעט מרשרשים לבעלי החברה. השילוב בין תוכן איכותי ומעלה, גישה לאינטרנט וכל רעיון אחר יתקבל בברכה בקרב הקהל הישראלי שמצמצם בהוצאותיו בשנה וחצי האחרונות וחבילה מסוג זה יכולה להחזיר אותו לאינטרנט ואף לגייס "מכורים" חדשים.


הכותב הוא צחי צימט, בעל סטודיו לקופירייטינג ורעיונאות יצירתית


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי

הוסף תגובה