עצות להשכרת רכב לחופשת הסקי

הנהיגה בחורף ובדרכים מושלגות שונה מאוד מהנהיגה באקלים הישראלי. להלן כמה עצות מועילות:

השכרת רכב בחלק מן המדינות באירופה, כמו אוסטריה ושוויץ, חברות ההשכרה חייבות על פי חוק להחליף את גלגלי כל כלי הרכב לצמיגי חורף (Winter Tires). בשאר המדינות אין חובה כזו ועל כן מומלץ לבדוק מראש האם ברכב השכור יהיו צמיגים כאלו. בכל מקרה מומלץ להפחית מהירות, להגביר ערנות ולהתחלף בנהיגה.

כאשר מתכננים לנהוג בדרכים מושלגות, מומלץ להזמין מראש שרשראות שלג         (Snow Chains), המשפרות את האחיזה בכבישים מושלגים. כדאי לוודא, בטרם עזיבת תחנת ההשכרה כי גודל הצמיג תואם את הנתונים המופיעים על אריזת השרשראות, ואת אופן הרכבתן.

ניתן להזמין מראש גגון לרכב (Ski Rack) עליו מרכיבים את מגלשי הסקי. הגגון מיועד לשני זוגות בלבד וחברות ההשכרה עדיין אינן מחזיקות גגון לסנובורד.

לחופשות הסקי נהוג לקחת ציוד רב יותר מזה הנהוג בחופשות הקיץ ולכן כדאי להזמין כלי רכב גדולים יותר ומרווחים, כגון רכבי הסטיישן.

כיום מציעות החברות קבוצות רכב מיוחדות הכוללות רכבי 4X4. רכבי "כבשטח" כמו הניסאן X-Trail ויונדאי Santa-Fe בעצם נותנים פתרון למרחב ולתא המטען ואף חוסכים את הצורך בהשכרת והרכבת שרשראות שלג מאחר ויש להם אחיזה טובה יותר גם בכבישים חלקים.

כדאי תמיד לבדוק את מזג האוויר בטרם היציאה לדרך והאם ישנם כבישים חסומים במסלול הנסיעה המתוכנן. Ž מומלץ לנסוע עם אורות דלוקים בכל עת ובכל דרך.

בעת נסיעה בקטעי כביש עם קרח, מומלץ להישאר באותו הילוך ולשמור על גז קבוע על מנת למנוע סיבובי גלגל ובוודאי לא לבלום.

גם בתנאי ערפל, כדאי להפחית את המהירות ולזכור כי ברכב ישנם אורות ערפל והשתמשו בהם.

כמו בגלישה עצמה, גם בנסיעה ברכב מומלץ להרכיב משקפי שמש כנגד הסנוור הנוצר מהמפגש של השמש החורפית עם השלג הלבן.

בכל נסיעה, גם אם היא לטיול בסביבות הכפר או אתר הסקי, כדאי לקחת טלפון סלולארי, בגדים חמים נוספים, מזון ושתייה לכל מקרה חירום.

כמובן יש לקחת בחשבון כי ישנן חברות הגובות תשלום בעבור השכרת ציוד נוסף כגון שרשראות שלג, גגונים ואף צמיגי חורף. לכן מומלץ לבחון זאת מראש ולכלול עלויות אלו בחישוב הכללי כאשר משווים בין מחירי ההשכרה השונים.

נסיעה נעימה ובטוחה

ליליאן ספיר מנהלת שיווק, אופרן הולידיי אוטו

הוסף תגובה