טיפים לשוכר דירה

מיקום . עבור סטודנטים המיקום הטוב ביותר הוא בקרבת המכללות או האוניברסיטאות. רצוי לבדוק גם

קרבתם של קווי תחבורה ומקום הלימודים.

· קומה, מעלית, חניה . לרוב, בדירות אשר ממוקמות בקומות גבוהות וללא מעלית, מחיר השכירות נמוך יותר. דירות המושכרות ללא חניה, כדאי
לבחון בשעות הערב, כדי שניתן יהיה להתרשם מאפשרות החניה ברחוב.

· כיווני אויר, מזגן . בקיץ הישראלי קשה מאד להסתדר ללא מזגן או פתחי אוורור מתאימים, רצוי לבדוק לפני השכירה.

· רעש . בידקו את הדירה בעיקר בימי חול ובשעות סואנות בדרך כלל אם אינכם מעוניינים ליפול על מוקד רעש. גם שכנים רצוי לבדוק. משפחה עם ילדים קטנים שתגור מעליכם יכולה למרר לכם את
החיים. בנוסף יש לבדוק אם מתוכננות באזור עבודות בנייה וכו' שלא יבטיחו לכם שקט ובנוסף מביאות איתם גם אבק ואי נעימות כללית.

· אופציה. כדי למנוע את זריקתכם מהדירה בתום השנה גם אם הייתם מרוצים ממנה, הכלילו את סעיף אופציה בחוזה שיפרט את אפשרויות הארכה וכן את תנאי השכירות.

· פרוטוקול מצב הדירה. כאשר אתם משכירים את הדירה יש לבדוק בשבע עיניים את מצבה ולעלות על כל נזק שקיים בדירה עם כניסתכם. מלאו דו"ח מפורט והחתימו את בעל הבית על המסמך שיעיד על הנזקים שהיו בדירה. כך תמנעו מעצמכם אי נעימויות ואף נזק כספי עם תום תקופת השכירות.

· החלפת מנעול. החליפו את המנעול בדירה מיד עם כניסתכם לתוכה. כך תחסכו לעצמכם ביקורים ליליים אפשריים של שוכרים קודמים.

· פתח מילוט. דאגו לפסקה בחוזה המאפשרת לכם להביא את החוזה לכלל סיום בהתראה של 90 יום. בהעדר פסקה כזאת רשאי המשכיר לדרוש מכם לשלם עבור הדירה עד תום תקופת השכירות, גם אם אתם
חייבים לעזבה. אולם יש לזכור: סעיף כזה הוא כמעט תמיד הדדי ומאפשר לבעל הדירה להביא לביטול החוזה באותם תנאים שניתנים לשוכר.

· חדר מדרגות וחצר. לפני שכירת דירה יש לבחון את השטחים המשותפים בבניין (גינה, שבילים, חניה, וכו) אם אלה מטופחים מעיד הדבר יותר מכל על טיבם של הדיירים.

· הוצאות נלוות. בעיקר ארנונה וועד בית. · קריאת מונה. לפני הכניסה לדירה יש לבדוק את כל המונים (חשמל, גז, מים) ואת חשבון הטלפון על מנת שלא תאלצו לשלם חובות של דיירים קודמים.

הוסף תגובה