כאבי גב – הגורם השכיח ביותר למגבלה תפקודית

הגורם השכיח ביותר למגבלה תפקודית מתחת לגיל 45 הם כאבי הגב.


פעילות גופנית חשובה כנגד כאבי גב. 


מחקרים הוכיחו כי חיזוק גב תחתון ושרירי בטן יחד עם עבודה על ריצפת אגן מורידים בצורה משמעותית סימפטומים של כאבי גב, גם לאנשים שסבלו בעבר מבעיות גב ופריצת דיסק.


אנשים עם בעיות גב בד"כ נמנעים מביצוע פעילות גופנית – שכן בטווח הקצר פעילות זו גורמת לכאבי שרירים, אולם יש להבחין בין עבודה על שרירי הגב והבטן שמשפרת טווחי תנועה ומשפרת יציבה ואת התמיכה במערכת העצמות, לבין כאב בחוליות הגב שנובע בעיקר מאחזקה לא נכונה של הגוף, הרמה לא נכונה של משאות וכו'..


לבעיות גב יש גם סיבות פסיכולוגיות – עומס ריגשי הגורם לנו לכווץ כתפיים וגב עליון, ועומס על גב תחתון – גם במקרה זה פעילות גופנית משחררת את הגוף ממתחים.


אנשים המבצעים פעילות גופנית כאורח חיים -מדווחים על שביעות רצון גבוהה יותר מהחיים ונמצאים במצב מנטלי טוב יותר מאשר אוכלוסיות לא מאומנות. (מחקר אמריקאי שכלל 15,000 נבדקים עם כאבי גב).


דורית ברנע, סטודיו ZAZA


 


 

תודה! כבר אהבת את זה.