תזונה נכונה מועילה להישגים בלימודים

לקראת תחילת שנת הלימודים, פרופ' שטרנפלד מסביר כיצד ניתן להצליח בלימודים בעזרת תזונה נכונה, לפי הרפואה הסינית וממליץ על סוגי מזונות.


תהליך הלימוד דורש מהתלמיד הן השקעה פיזית והן השקעה נפשית. התלמיד צריך להסכים ללמוד ולהשקיע את הזמן הנדרש לתהליך. עליו לשבת במקום אחד במשך שעות ולהתאזר בסבלנות. בנוסף, עליו להפעיל את כושר השמיעה והראייה, "לעכל" את החומר הנלמד, להבינו ולדעת כיצד להשתמש במידע הרב הזורם אליו. הוא נזקק לזיכרון, כדי שיוכל לנצל את המידע שקיבל ויוכל לעבדו לתוצאות גם זמן רב אחרי הלימוד. המוח הוא מעין מחשב, נמצא בו מידע רב והאיברים השונים מפעילים אותו לאן שנדרש ולכן חשוב להזינו במוצרי המזון היעילים ביותר לתפקודו. את התזונה הנכונה יש להתאים לכל תלמיד באופן אישי, בהתאם לנתוני גופו וצרכיו.


תפריט לדוגמא, המכיל את כל צרכי הגוף להישגים טובים בלימודים:


ארוחת בוקר: דייסת קוואקר מלא, שנעשית על בסיס מים. ניתן להמתיק אותה עם צימוקים, תמרים או תאנים. לחילופין, לחם מחיטה מלאה עם אבוקדו, או אותו לחם עם חמאה וסלט ירקות, המועשר בטחינה מלאה וגולמית או לחם עם טחינה מלאה גולמית המעורבבת בדבש. רצוי שהחמאה תהיה מחלב עיזים וכך גם כל יתר מוצרי החלב, מפני שמוצרי החלב של העיזים הם הכי קרובים לנו כאנשים ולכן יש הרבה פחות תגובות אלרגיות או בעיות של חוסר ספיגת לקטוז.


ארוחת הביניים: פרוסת לחם או סנדביץ' המרוח בחמאת עיזים או באבוקדו או בטחינה מלאה המעורבבת בדבש. אם הילד מתעקש על הצורך בשוקולד, נמרח על הלחם ממרח חרובים. אפשר לתת גם פרי כמו תפוח או אגס או פרי הדר כמו פומלה או פומלית.


ארוחת צהריים: סלט ירקות, ירקות מבושלים – בעיקר ירוקים, דגן מחיטה מלאה או אורז בסמטי ומנת עוף או הודו. כדאי לאכול כמה שפחות דגי בריכה ובמקומם להכין לתלמיד דגי מעמקים. את העוף רצוי לאכול מבושל או בתנור, אך לא על האש או בגריל. לא כדאי לטגן את האוכל. במקום צ'יפס רצוי להכין בטטה מבושלת או בתנור. השמן יכול להיות שמן זית או גהי ( חמאה מטוהרת מחלבוני החלב).


ארוחת ערב: הארוחה דומה לזו של הבוקר, אך אפשר להוסיף ירקות מבושלים ופסטה. כל החטיפים הם מחממים ולא מומלצים לילדים. רוב הממתקים הרגילים מכילים סוכר לבן וגם הם לא מומלצים. אפשר להמתיק את האוכל עם סוכר נבט או סתיויה.


מאת: פרופ' משה שטרנפלד, מומחה ברפואה פנימית ורפואה סינית


ניתן לקבל ייעוץ אישי במרפאה בטלפון: 03-6996937


לאתר הבית של פרופ' משה שטרנפלד


 

הוסף תגובה