גידול שושנות מים – הופך את גינת הבית לייחודית

שושנות המים (נימפיאות) הן חלק בלתי נפרד מעולם התרבות והאמנות. לא חייבים להיות גננים מומחים כדי לגדל שושני מים אפילו בגינה הביתית הישראלית. הקמת גינה של שושנות מים ואפילו גידול שושנות מים במיכל, מצריכים ידע בסיסי והשקעת זמן בתחזוקה, אך מי שמוכן להשקיע, זוכה במראה יוצא דופן ומשובב נפש שמשדרג את הגינה והופך אותה לייחודית. כל פרח של שושנות המים פורח במשך כ-4 ימים ואז נעלם מתחת למים ולא פורח שוב. הצמח עצמו מוציא פרחים מאמצע האביב ועד לשלהי הסתיו. את שושנות המים ניתן לשתול בעציצים שעומקם צריך לעלות על 25 ס"מ וקוטרם לפחות 45 ס"מ, או לבריכות נוי שעומקם יכול להגיע עד ל-100 ס"מ.


שושנות מים יעדיפו מים עומדים כדי שיגיעו להתפתחות אופטימלית ולכן מומלץ להרחיק אותן ממזרקה או מפל. התנאים לפריחה הם שמש מלאה או חצי צל.


קיימות שתי קבוצות עיקריות של שושנות מים: שושנות ממוצא אירופאי שנקראות שושנות הרדי, ושושנות ממוצא טרופי-סוב טרופי שנקראות שושנות טרופיות. שתי הקבוצות עמידות בתנאים של הארץ, אך הטרופיות יסתדרו טוב יותר באזורים עם טמפרטורות חורף גבוהות. את השושנות שותלים בתוך סלסילות שתילה שמאפשרות החלפת גזים טובה עם המים. בתוך הסלסילה מכניסים בד יוטה או קוקוס ושותלים את קנה השורש בתוך אדמה כבדה חרסיתית. הדישון פעם עד פעמיים בשנה בדשן פרוק איטי. במשתלת הסוכה-בית ירוק שבכפר אז"ר נמכרים כעשרים זני שושנות מים.  פריחה כתומה ורודה צהובה, הפרח בנוני בצורת גביע.


באדיבות האגרונום שוני ענדא, משתלת הסוכה – בית ירוק בכפר אז"ר

הוסף תגובה