אמץ נכד.

אמץ נכד.

הרבה פעמים אני שומעת חברות שהיו רוצות מאד לחבק כבר נכד, אבל הילדים לא ממהרים להינשא. גם אלה שכבר נשואים, לא ממהרים להביא ילדים.

חברות אחרות דווקא כן זכו לנכדים, אבל הנכדים חיים בנכר ואילו הסבים והסבתות מתגעגעים אליהם מכאן, מישראל.
לכל חברותי וחברי, וגם לכם, גולשים עלומים, אני מציעה לאמץ נכד. הכוונה היא לא לבצע אקט רשמי, אלא דבר הרבה יותר פשוט. בודאי יש בין השכנים שלכם זוגות צעירים עם ילדים קטנים. אם אתם מתקשים לגלות אותם, כנסו לגינת השעשועים הקרובה לביתכם בשעות הבוקר או אחה"צ המוקדמות. הציצו בילדים ונסו לקשור שיחה עם ההורים. אני משוכנעת שיהיו רבים שישמחו אם יהיה עוד זוג עיניים שמשגיח על הפעוט המנסה להתנדנד או לטפס על מגלשה.
אם נוצר קשר טוב, תוכלו להתמיד בו ולבלות שעה נחמדה בגינה עם ילד מקסים והורה שמרגיש קצת כמו עם סבתא טובה לידו.
אם יש לכם ידיים חרוצות ורצון טוב, הצטיידו בפעם הבאה בכמה עוגיות טובות – ותראו איזו שמחה תהיה סביבכם!
אם השכנים שהם הורים לילדים גרים ממש לידכם, תוכלו להציע להם לקחת את הילד לגינה או להזמין אותו לשעה לביתכם. אתם תוכלו לשחק אתו ולהשתעשע, בזמן שאמו תוכל לנוח מעט או סתם להרגיש חופשית לשעה.
יש גם אפשרות לעשות את הדברים בצורה יותר רשמית ומעט יותר מחייבת. יש מסגרת הנקראת " זהב בגן"
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/PreSchool/HorimKehila/ZahavBagan/ZahavGan.htm
כאן נהוג להתנדב למספר שעות בשבוע, בדרך כלל ביום קבוע. כמובן שאפשר להעדר אם יש התחייבות אחרת, אבל נהוג להתמיד ביום מסוים. זה מקל עליכם וזה יוצר ציפייה דרוכה אצל ילדי הגן. מה יותר נחמד מאשר לדעת שארבעים זוגות עיניים צעירות מקבלים אותנו בחיוך?

אם אתם מרגישים בשלים לילדים גדולים יותר, תוכלו להתנדב לעזור בלימודים לילדים בבתי ספר יסודיים או בתיכון. כתבו ל"ידיד לחינוך"
http://www.yadidla.org.il/default.aspx

וישמחו לצרף אתכם לעשייה פורייה ומתגמלת. עם הזמן, אתם בוודאי תפתחו קשרים אישיים עם חלק מהילדים ותרגישו ממש כמו סבא או סבתא שלהם.

אם אתם רוצים לאמץ נכד ולא יודעים למי לפנות, או אם יש לכם כבר רשמים או רשימות על פעילות דומה, נשמח לקבל אותם למייל:
http://www.saba-sabta.co.il/contact

סבאות מאושרת ונעימה לכם!

הוסף תגובה