חיפוש מקצועי בגוגל

גוגל הוא ללא ספק מנוע החיפוש המוביל כיום ברשת האינטרנט. כמעט כולנו משתמשים במנוע החיפוש עתיר הידע והטכנולוגיה בכדי לאתר בעלי מקצוע, שירותים וחנויות באזורינו, בנקים ואף שעות פעילות של סניף הדואר המקומי. החיפוש במנוע החיפוש גוגל הוא קל ונוח, יחד עם זאת, כאשר אנו מחפשים ביטויים בעלי הקשרים מרובים לעיתים נזכה לתוצאות אשר אינן עונות על דרישותינו, וניאלץ לבזבז זמן יקר במעבר אין אתרים שונים בכדי למצוא את מבוקשינו.

לפניכם המדריך המלא לחיפוש בגוגל, ביצוע שאילתות והפעלת מסננים. לאחר שתקראו את המדריך, תוכלו להגיע בקלות רבה מאוד אל מבוקשכם, ולאתר את השירות או המוצר אותו אתם מחפשים ביעילות.

בין ביטוי מדויק לביטוי מורחב

לרוב, כאשר אנו מחפשים אחר ביטוי מסוים בגוגל, אנו פשוט מקלידים את מילת החיפוש לאל תיבת החיפוש לחוצים על "חפש". ואכן, זו היא הדרך הנפוצה והמקובלת ביותר לבצע חיפוש. יחד עם זאת, חיפוש ביטוי מדויק תוביל לאיתור מדויק יותר של הביטוי אותו אנו מחפשים. לצורך העניין, אם נחפש את שמנו בהקלדת הביטוי: ישראל ישראלי, מנוע החיפוש יחפש אחר כל ביטוי נפרד, ויציג תוצאות הכוללות כל מילה מהביטוי בנפרד. משמע, נקבל תוצאות הכוללות שמות פרטיים אם שמות משפחה אחרים, ושמות משפחה עם שמות פרטיים אחרים, לדוגמא, ישראל אהרוני או מרדכי ישראלי.

על ידי הגדרה מראש למנוע החיפוש כי אנו מחפשים את הביטוי במלואו, נוכל להגיע לתוצאות מדויקות יותר. את זה נעשה על ידי הוספה של מרכאות לפני ובסופו של הביטוי, כך: "ישראל ישראלי". כאשר אנו מחפשים ביטוי הממוסגר באמצעות מרכאות, יציג גוגל אך ורק אתרים בהם מופיע הביטוי במלואו, כשמילה רודפת מילה. השלב הבא יהיה, הוספת ביטוי מחוץ למרכאות.

הוספת ביטוי לביטוי מדויק

אם לדוגמא, שמענו על שף מקצועי ואיכותי המספק שירותי קייטרינג ואנו מכירים את שמו ואת שם משפחתו, נוכל כמובן לבצע חיפוש אחר ביטוי מדויק כפי שלמדנו. יחד עם זאת, לעתים קרובות שמו של האדם אותו אנו מחפשים זהה בשמו ובשם משפחתו לאנשים רבים אחרים, לדוגמא "רפי כהן", אמנם שמו של שף אך בהחלט לא ייחודי. על כן, יש לשלב ביטוי נוסף לביטוי המדויק, וזאת נבצע באמצעות הוספת ביטוי משני באמצעות הסימן "+". הסימן "+", למעשה מבקש מגוגל לחפש אחר הביטוי המדויק, אך להציג עמודים בהם מופיע הביטוי בתוכן, אך התוכן כולל גם ביטוי משני. כך, בהמשך לדוגמא, נבצע חיפוש אחר השף רפי כהן: "רפי כהן" + שף.

חיפוש תמונות

מנוע החיפוש גוגל מפעיל מערכת מקבילה שלמה לאיתור תמונות. חיפוש תמונות מאפשר לנו לאתר בקלות רבה מאוד תמונות בהן נרצה לצפות, כאשר מערכת הסינון של גוגל מתוחכמת ביותר בתחום זה ומאפשרת חיפוש אחר תמונות בגדלים שונים, בצבעים שונים, תמונות פנים, איורים ועוד. כל שעלינו לעשות הוא לבחור בקטגוריה "תמונות" בחלקו העליון של מנוע החיפוש, ולאחר מכן לסנן את התמונות על פי קריטריונים רצויים בחלקו הימני של העמוד.

הוסף תגובה