תעסוקה לילד : הכנת תופים מקופסאות שימורים.

ציוד: קופסאות שימורים בגדלים שונים, מקלות אכילה, סרט הדבקה, חרוזים גדולים.

הנה הנכד מודיע שהוא שב לבקר. סיפרנו לו שהולכים להכין עוד מספר כלי נגינה. כבר הכנו עם הנכד גיטרה ורעשנים. הגיעה זמנה של מערכת התופים.
כנסו יחד למזווה שלכם ובחרו מתוכו כמה קופסאות שימורים, בגדלים שונים. אפשר לקחת קופסת מלפפונים חמוצים גדולה, קופסה בינונית של לפתן, קופסה מפח דק יותר של קפה – ועוד מהמלאי המצוי.
כעת תציעו לנכד לסדר את הקופסאות על הרצפה החשופה של הסלון או של פינת האוכל, כדי לא להחניק את הצלילים בתוך השטיח.
כעת עוברים להכנת המקלות (הנקראים בלועזית "בגטים", אבל הכוונה הפעם איננה ללחם הצרפתי, אלא למשהו פחות טעים, אבל לא פחות נעים).
הנכד ייקח עפרונות ארוכים, מקלות אכילה סיניים ( הנקראים בלועזית "צ'ופ-סטיקס") או סתם מקלות של שיפודים.
עזרו לנכד להלביש בקצה השיפודים חרוזים צבעוניים גדולים והדביקו אותם בדבק. לאחר שהדבק יתייבש, הנה עומדים לרשותכם זוג בגטים לתיפוף.
הערות לסדר ולמניעת תאונות, חלילה: אפשר להשתמש בקופסאות שימורים ריקות, בתנאי שמדביקים סרט בידוד על הצד החתוך של הקופסא, כדי למנוע אפשרות שהנכד ייפגע . כמובן שיש להניח את הקופסאות הריקות עם הצד הפתוח כלפי מטה ועם הצד הסגור כלפי מעלה.
כעת הנכד יכול להעמיד את מערכת התופים על שולחן נמוך, להתיישב על שרפרף בגובה תואם ולהתחיל לתופף. הציעו לו לתופף על פי שיר מוכר, מבלי שיספר מראש מה השיר הנבחר. עליכם, המבוגרים הסובבים אותו, לנחש על פי התיפוף מה השיר הנבחר.
לרעיונות נוספים או לבניית כלי נגינה נוספים, גלשו לאתר:
מעניין את הסבתא
www.saba-sabta.co.il

הוסף תגובה