דרכים וטיפים לחיסכון בביטוח הרכב

ביטוח רכב נחשבלאחת ההוצאות השנתיות אשר בהחלט מכבידות על ניהול הכלכלה הביתית. ביטוח חובה, כשמו כן הוא, ולא ניתן לוותר עליו. גם על ביטוח מקיף לא מומלץ לוותר בשל שיעור התאונות הגבוה והעלייה בבמספר גניבות הרכב. ההוצאה על שני סוגי- הביטוח, עבור רכב משפחתי בודד,מגיעה בממוצע לכ-2500 ש"ח בשנה. יחד עם זאת, ניתן בהחלט לצמצם עלויות, או לפחות להימנע מהעלאת הפרמיה השנתית, אם תתנו דעתכםלמספר גורמים.

אל תעשו תאונות

ברור שכדאי להימנע מתאונות, אבל חשוב שתכירו גם את הזווית הביטוחית של העניין : כל תביעה של הביטוח, בעקבות תאונה או פגיעה ברכב, צפויה להעלות את הפרמיה שלכם בשנים הבאות. לכן לפעמים, כשנזקי התאונה קטנים ולא עולים בהרבה על שיעור ההשתתפות העצמית, כדאי להימנע מתביעת הביטוח ולדאוג לתיקון הרכב בעצמכם. נהגים ותיקים, ללא עבר של מעורבות בתאונות, יכולים לברר בחלק מסוכניות הביטוח על ביטוח מוזל לנהגים זהירים.

ביטוח לדתיים

למשפחות שומרות שבת יש את הפריבילגיה להוזיל מעט את עלות הביטוח לרכב, בשל היעדר הצורך לבטח אותו בשבת. ההוזלה היא בשיעור של 10 עד 20 אחוזים ומתאימה רק למי שבאמת לא מזיז את הרכב בשבת. בעניין זה, לא כדאי לנסות להתחכם : סוף השבוע הוא זמן מועד לתאונות ולא מומלץ לנסוע ברכב לא מבוטח.

הקפאת ביטוח

הקפאת ביטוח רלוונטית בעיקר כשנוסעים לחו"ל לתקופה ממושכת של מספר שבועות לפחות. חברות הביטוח מכירות את הנושא, ולאחר הליך בירוקרטי קצר תוכלו להיות פטורים מהתשלום היחסי, עבור תקופת ההיעדרות שלכם, ובתנאי שאף אחד אחר לא יסע באוטו בהיעדרכם.

העלאת השתתפות עצמית

דרך מוכרת ופשוטה להוריד את התשלום השנתי לביטוח, היא לבקש מסוכן הביטוח להעלות את שיעור ההשתתפות העצמית שלכם. למי זה מתאים? בעיקר למי שלא משתמש הרבה ברכב, ויש סיכוי נמוך במיוחד (כמעט אפסי) שיהיה מעורב בתאונה.

רכב בטוח

אמצעי מיגון מתקדמים יהפכו את הרכב שלכם לבטוח יותר מפני גניבות גם בעיני חברת הביטוח. אזעקה איכותית, קודן, אימובילייזר (משבת – מנוע) ואמצעים נוספים עולים אמנם כסף, אבל בתמורה מגינים עליכם מגניבה וגם תורמים להורדת הפרמיה השנתית לביטוח המקיף.

לבחור רכב

יש רכבים שעבורם ידרשו מכם פרמית ביטוח גבוהה יותר והם נחלקים לשני סוגים עיקריים : רכבים 'גניבים' –כאלה שיש להם שוק גדול בקרב גנבי- רכב או שקל לפרוץ אליהם ורכבים ישנים או נדירים, שחלקי החילוף שלהם נדירים ויקרים, ולכן עלות התיקון שלהם יקרה יותר. לכן, לקראת רכישת רכב, כדאי לשקול לבחור במודל שעבורו תשלמו פחות מידי שנה.

מאפייני נהג

עלות הפרמיה מושפעת מאוד ממאפייני הנהג – מגילו וממספר עבירות התנועה שצבר או התאונות בהם היה מעורב. אם אתם מצרפים לנהגים הרשומים כמבוטחים ברכב את אחד הילדים – נהג צעיר, תדרשו לשלם יותר מבעבר. במשפחה שיש לה יותר מרכב אחד, אפשר להגביל את הנהג הצעיר לנהיגה רק ברכב אחד ולחסוך מעט בעלות השנתית.

הוסף תגובה