לא רק לריח, אלא גם לצבע של הבושם יש השפעה עלינו

ריח אינו עומד בפני עצמו ולא כולם מגיבים אליו בצורה אחידה. כאשר מריחים דבר כלשהו, עובר מסר למוח, באותה שנייה ממש מתעורר רגש כלשהו: שלילי או חיובי. הרגש תלוי בזיכרון שמעלה הריח, באדם שהוא מזכיר, או בתקופה מסוימת. אולם לא רק ניחוח הבושם משדר לנו מסרים חיוביים או שליליים, אלא גם צבעו. לצבעים השפעה פסיכולוגית עמוקה על תחושות ורגשות. יצרני הבשמים והמומחים לבישום – "האפים" (יוצר הניחוח מכונה "אף") מודעים היטב לקשר שבין הצבע לריח ולכן הם מתכננים היטב את הגוון של אריזת הבקבוק ונוזל הבושם לפני שהם משיקים אותו, כך שהצבע יהלום את הריח, את המסר ואת התחושות שהוא מנסה להעביר.


איך לבחור בשמים בעזרת צבעים? יש להבחין בגוון של הבושם ולחשוב מה הוא מזכיר, מה הוא גורם למתבונן. יש הוכחות לכך שחוש הריח מושפע גם ממראה עיניים ובעיקר מהצבע או מהגוון של הניחוח. ירוק משדר רעננות וטבע; כחול מסמל ים וחופש; אדום הוא הפיתוי והמיניות; וורוד פוקסיה הוא המסתוריות והמיסטיקה; שחור הוא הנועז והבולט; צהוב מרמז על חיות, חיים; כתום משדר שמחה ואנרגיה; לבן הוא הנקי והטהור; צהוב חרדלי נחשב לאלגנטי, לנצחי; בז' הוא האקזוטי והאוריינטלי; וורוד בייבי קשור לרומנטיקה ולפרחים.


הטיפ ניתן ע"י איריס אגיב, מנהלת ההדרכה של בשמי ראלף לורן, ארמאני וקשארל


באדיבות CrazyLine, יותר אשה מאי פעם

הוסף תגובה