דגשים לעבודה מהבית

איך עובדים מהבית ונהנים מכל היתרונות מבלי להפגע מהחסרונות? על כך בלקט הטיפים הבא הכולל עקרונות חשובים מתוך אימון עסקי לעובדים מהבית.

טיפ 1: הפרדה פיזית מלאה

יש לדאוג להפרדה ברורה בין העסק והבית. ניתן לעשות זאת על ידי הקצאת מקום ספציפי לעסק ועדיף כמובן חדר נפרד עם דלת שניתן לסגור.

 

טיפ 2: חשבון נפרד, קו נפרד, מחשב נפרד

יש לדאוג שהוצאות והכנסות העסק ינוהלו בחשבון נפרד לחלוטין, גם אם המשמעות היא דמי ניהול נוספים ותשלום עבור כרטיס אשראי. יש להתקין קו טלפון וקו פקס נפרדים עבור העסק ולהקצות מחשב נפרד, על גביו אין לילדים רשות לשחק, אפילו לא לצורך הכנת שיעורי בית.

טיפ 3: הפרשת משכורת קבועה

על בעל העסק למשוך מידי חודש משכורת קבועה, ללא תלות בגובה ההכנסות שלו, כאשר החוק לאימון עסקי מוצלח אומר כי אין אפשרות לקחת יותר או פחות ממה שנקבע. על בני הזוג להתנהל כלכלית בהתאם למשכורת שנכנסת ובידיעה שהיא אכן תכנס בכל מצב.

טיפ 4: בלי דיפוזיה

אין "להלוות" כסף מהחשבון העסקי לטובת הפרטי וההיפך כיוון שזהו מתכון לצרות. אם זקוקים להלוואה מתנהגים כאילו אין כסף בעסק וניגשים לבנק.

טיפ 5: לוחות זמנים

נכון שגמישות בשעות העבודה, הינה חלק מהיתרונות של עבודה מהבית. יחד עם זאת, הדבר טומן בחובו מספר סכנות: מחד, סכנת "שאיבה" של בעל העסק לעבודה נון-סטופ 24 שעות ביממה, ומאידך, "מריחת" הזמן ואי מילוי מטלות שאינן חביבות על בעל העסק. על מנת למנוע מצבים אלו, ממליץ גיל להחליט על שעות עבודה מסודרות ולהקפיד שלא לחרוג מהן (כאן ניתן להיות גמיש ולתכנן זאת על פי אופי הבית. בבית עם ילדים, ניתן למשל לעבוד בבוקר, לערוך הפסקת צהריים ולהמשיך שוב אחה"צ או בערב).

טיפ מס' 6: התייחסות רצינית

אמנם זה כיף לעבוד עם הטרנינג ולקפוץ מהמיטה ישר למחשב, אבל התנהגות מסוג זה גורמת לחוסר רצינות של בעל העסק כלפי עצמו. מחקרים שנעשו הוכיחו כי בעל עסק שטורח להתלבש כאילו החברה שלו נמצאת בבניין משרדים, צפוי להצליח יותר ולהפיק יותר מהזמן שלו מאשר בעל עסק שנשאר בפיג'מה.

טיפ מס' 7: זוגיות מוצלחת

על מנת לצמצם בעיות בזוגיות, מומלץ לערוך תיאום ציפיות בין שני בני הזוג לגבי שעות העבודה, התרומה של כל אחד מבני הזוג לבית (ובמיוחד של זה שעובד ממנו), הגדרת תחומי אחריות והצבת גבולות. ניתן לעשות זאת לבד או עם המאמן העסקי שלכם כחלק מתהליך אימון עסקי וכלכלי.

טיפ מס' 8: "אבא ואמא בעבודה"

הילדים שלכם צריכים להפנים כי הנוכחות הפיזית שלכם בבית אינה אומרת כי אתם נגישים עבורם כל הזמן. שוחחו עמם ובקשו את שיתוף הפעולה שלהם בהתאם לגילם והבנתם והבטיחו להם שעת איכות בגמר העבודה כפיצוי ועל מנת שתוכלו ליהנות ביחד. אם ילדיכם עדיין קטנים, קחו שמרטפית בתשלום לשעות העבודה שלכם והנחו אותה להתעלם מנוכחותכם ולפעול על פי שיקול דעתה העצמאי.

טיפ מס' 9: ניקוי ראש

עבודה מהבית גורמת לכך שלפעמים ימים שלמים אינך מוציא את האף החוצה. נוהג זה בטעות יסודו, מכיוון שהוא גורם לשחיקה. על כל בעל עסק להקדיש זמן לעצמו, לטיפול ברווחה שלו, לאכילה נאותה, לספורט, לבילוי עם המשפחה בזמן איכות ולבילוי זוגי. מומלץ להחליט על כך מראש ולציין זאת ביומן כחלק מההתחייבויות של בעל העסק לעצמו.

טיפ מס' 10: עזרה מקצועית

אם אתם מוצאים את הטיפים הללו קשים ליישום, אם הנושא טעון מבחינתכם, אם אינכם מצליחים לנהל טוב את הזמן ומוצאים את עצמכם דוחים מטלות עוד ועוד, אם אינכם מצליחים להגיע לתמימות דעים עם בן הזוג, אם הילדים אינם משתפים פעולה, ומעל לכל, אם אתם מוצאים את עצמכם בסוף החודש, מרוקנים, מאוכזבים ועם חשבון בנק מדולדל, מומלץ שתגשו לקבל אימון עסקי, שעשוי להפוך את הקערה על פיה.

מספר רונן אורן, מנהל רשת משגשגת, שהתחיל את פעילותו מהבית:

"הבעיה העיקרית שלנו, כמו הרבה עסקים, שהגבולות בין עבודה לבית לא קיימים בכלל ויוצרים עמימות רבה. במצב שכזה קל מאד לאבד שליטה ולא לדעת לאן הכסף בורח. גיל סייע לנו בצורה מדהימה עם אימון עסקי שהקנה לנו שיטות חכמות לניהול תקציב, כך שדי מהר, תוך מספר חודשים התגברנו על אי הסדר והצלחנו להתייצב כלכלית."

הוסף תגובה