איך לשפר את השינה?

אינך ישן מספיק? מומחי שינה טוענים כי אנשים הישנים פחות ושיש להם גרעון בשעות שינה מסכנים את בריאותם, את יחסיהם הבין-אישיים ואת תרומתם בעבודה. למרות ההנחה הפופולארית כי ככל שמתבגרים זקוקים לפחות שעות שינה, צרכי השינה נותרים, בדרך כלל, קבועים במהלך החיים הבוגרים. למחסור בשינה יש השלכות שליליות על מצבי בריאות ומחלות רבים, החל מהצטננות דרך בעיות ביכולת הזכרון וכלה ביתר לחץ דם. מחסור בשינה קשור גם לסיכון מוגבר למחלות לב ולסרטן. אם אינך ישן מספיק, רוב הסיכויים הם שתהיה רגזן ובעל חיוניות ירודה. במהדורת אוגוסט של כתב העת של מאיו קליניק התפרסמה שורה של הצעות איך לשפר את השינה.


הצב את השינה בסולם העדיפויות שלך. קבע את זמן השינה ובצע לפניו משימות שתוכל לסיימן בזמן שנותר, ודחה את הגישה ההפוכה האומרת כי הולכים לישון לאחר סיום המשימות.


לך למיטה וקום ממנה בשעות קבועות, גם בסופי שבוע. הצמדות ללוחות זמנים מסייעת לחנך את הגוף למחזור קבוע של שינה וערות ומקלה על ההרדמות.


המנע מניקוטין, קפאין ואלכוהול. ניקוטין וקפאין הם ממריצים השומרים על מצב ערנות. למרות ששתיית אלכוהול מסייעת, לעיתים, בהרדמות, היא עלולה לגרום לשינה חסרת מנוחה.


פעילות גופנית סדירה. פעילות גופנית סדירה, ובעיקר פעילות אירובית (המגבירה את שיעור דופק הלב ומקצרת את הנשימה), מסייעת להרדם מהר יותר והופכת את השינה לנינוחה יותר.


השאר פעיל. פעלתנות יתר עלולה לגרום למחסור בשעות שינה, אך חוסר מעש מוביל לשעמום ולאי-יכולת לישון.


פתח שיגרת התרגעות במיטה. בצע את אותם דברים כל לילה ובכך תאותת לגוף כי עת השינה בא.


אל תקח עבודה למיטה. דאג שחדר השינה יהיה קריר, חשוך, שקט ונוח ומתאים להעדפותיך. חיות מחמד מפריעות למהלך השינה, הגבל את נוכחותן בחדר השינה.


לך לישון כשאתה עייף. אם אינך נרדם תוך חצי שעה, קום ועשה משהו אחר. שוב לישון כשהעייפות תשוב ותצנח עליך.


אם כאב טורד את מנוחתך ומקשה עליך להרדם, טול משכך כאב בעצה אחת עם הרופא.


שימוש בכדורי שינה הוא המפלט האחרון. וודא עם הרופא שכדורי השינה אינם מתנגשים עם תרופות אחרות שאתה נוטל. אם אתה נוטל כדורי שינה, הפחת בהדרגה את המינון עד שלא תזדקק להם יותר. לעולם אין לערבב אלכוהול עם כדורי שינה.

הוסף תגובה