הרובוטים בפעולה.

ציוד: מטפחת לקשירת העיניים, כסא, שולחן נמוך, סולם, קערת מים, שמיכה מגולגלת , כרית – או חפצים דומים אחרים.

הנה הנכדים משתעממים בבית: בחוץ קר וגשום. כבר מיצינו את כל הקניונים, אפילו נמאס מלצפות בטלוויזיה (יש עוד ניסים כאלה , ולא רק בחנוכה).היות והרובוטיקה כעת באופנה, נציע לנכדים לשחק במדען וברובוט.
כיצד מתנהל המשחק?
אחד הנכדים יהיה רובוט וישחק כשעיניו קשורות, הנכד השני יהיה המדען שמפקח על תנועות ה"רובוט". רק שבמקום להשתמש בשלט רחוק, הנכד ה"מדען" ישתמש בהנחיות המועברות בעל פה.
לפני התחלת המשחק, מחליטים יחד מה המכשולים שמעמידים בדרכו של הרובוט ושעליו לעבור כדי להגיע למטרה. המטרה יכולה להיות דלת הכניסה לדירה, המרפסת או כל מקום אחר עליו יחליטו הנכדים מראש. המכשולים שיעמדו בפניו המכוסות של הנכד הרובוט יכולים להיות: כסא שיש לעקוף, שמיכה מגולגלת שיש לדלג מעליה, קערת מים שיש לעקוף בזהירות ומבלי להירטב, סולם יציב שיש לעלות עליו ולרדת ממנו, שולחן נמוך שיש לעבור מתחתיו בזחילה על ארבע וכו'.
כעת נעבור למשחק עצמו.
אם גיל הנכדים נמוך (בין גיל 4 לגיל 7), הנכד "המדען" יוביל את הנכד "הרובוט" ביד ויוסיף הנחיות בעל פה. אם הנכדים בני 8 ומעלה, הנכד "המדען" יכול להסתפק רק בהנחיות בעל פה. רצוי שלא ישתמש בנוסחאות מתמטיות או טריגונומטריות מסובכות… מספיק שהנכד יגיד: "פנה ימינה עשרה צעדים", "דלג מעל שמיכה לאורך 30 ס"מ", וכו'.
המשחק מפתח אצל הנכדים גם מיומנויות גופניות, אבל גם כושר ניתוח, הערכת מרחקים, ניסוח הוראות מדויקות – בקיצור, הכנה מזורזת לקורס קצינים עתידי.
לאחר הסיבוב הראשון, הנכדים מתחלפים בתפקידים ומשנים את מיקום המכשולים.
אם יש עוד נכדים בבית, גם הם משתתפים, לפי תור כמובן.
משחקים ורעיונות נוספים תוכלו למצוא באתר "מעניין את הסבתא".

הוסף תגובה