טיפול באסטמה

טיפול ומעקב נכון מאפשרים למרבית חולי האסטמה לנהל אורח חיים תקין ורגיל, כמעט ללא כל מגבלות גופניות, כולל עיסוק בספורט ופעילות גופנית מאומצת. אם מכירים את הסימנים המוקדמים, נמנעים ממגע עם מעוררי אסטמה ונוטלים תוספי מזון באופן נכון וסדיר ניתן להפחית באופן מירבי את ההתקפים. במקרים מסויימים המחלה חולפת כמעט לחלוטין במשך הזמן.

בנוסף יש להתרחק מגורמים סביבתיים – עשן מכוניות, אבק הבית, פרוות חיות וכ'ו אחרי שנמנעים מהגורמים והאדם עדיין אלרגי גם לאחר שהסרנו את כל הגורמים, אז נכנס לתמונה החשד של אלרגיות ואי סבילות למזונות ואז החשודים העיקריים הם: ביצים, דגים, אגוזים, בוטנים – בעיקר, בתגובה מושהית נחשוד ב- חלב ומוצריו,שוקולד, חיטה, פירות הדר, צבעי מאכל ואז מטפלים באמצעות דיאטת אלמינציה ואתגר תוך וידוי מצב חומציות הקיבה.

בדיאטת אלמינציה יש להימנע למשך שבוע ימים מהמזונות החשודים כמעודדי האלרגיה ואח"כ להוסיפם בהדרגתיות. כדאי להימנע מח.ארכידונית הנמצאת בעיקר בבשר ובחלב ומוצריו ומעודדת תהליכים דלקתיים.

כמו כן כדאי להמנע מח. אמינו טריפטופאן היכולה להחריף אסטמה – גנחת של ילדים.

התזונה היא תזונה אנטידלקתית ומחזקת מערכת חיסון עם תמיכה של תוספי מזון.

התאמת התזונה והתוספים מתואמת בפגישה אישית ולכל מטופל בהתאם לגילו מצבו הבריאותי הנפשי וכו' הפגישה אורכת כשעה וחצי וכוללת הנחיות לשימוש מושכל בתוספי מזון, צמחי מרפא ותזונה נכונה.

הוסף תגובה