סיבות לבעיות שינה

דיכאון, חרדה ומתחים נפשיים – מצב של מתח נפשי, כתוצאה מאירוע ספציפי (מבחן, ראיון עבודה וכו') יגרום לנדודי שינה זמניים ואילו מצבים של דיכאון מתמשך עלולים לגרום להפרעת שינה כרונית ואקוטית.

תזונה לקויה – צריכה של מזונות עתירי שומן ושתייה של קופאין פוגעות באופן משמעותי באיכות השינה. גם חוסרים תזונתיים עלולים לגרום לבעיות שינה.

פעילות גופנית – פעילות גופנית מבוקרת תורמת לשיפור איכות השינה, אך יחד עם זאת, מומלץ לא לעסוק בפעילות ספורטיבית סמוך לשינה.

סגנון חיים מודרני – המציאות של חיינו מכתיבה לנו שעות עבודה אינטנסיביות סביב השעון, היעדר פעילות ספורטיבית שגרתית, אווירה תחרותית ולחצים ביטחוניים וכלכליים. הגורמים הללו יוצרים קשיי הירדמות ובעיות שינה.

תרופות – נטילה של תרופות מסוימות לבעיות בריאותיות עלולה לגרום לבעיות שינה.

מחלות – ישנן מחלות שגורמות לבעיות שינה: בעיות בבלוטת התריס, שיעול טורדני ועוד.

גיל – בעיות שינה אצל מבוגרים שכיחות יותר. אחוז גבוה מאוכלוסיית הקשישים סובל משינה קטועה, מיקיצה מוקדמת ומהפרעות שינה כרוניות.

דום נשימה – תסמונת דום נשימה גורמת לשינה קטועה ולבעיות שינה. הבעיה שכיחה יותר בקרב גברים.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.